۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۸۴۸۳۲
امام جمعه ربیعیه عربستان:

برنامه درسی عربستان از عوامل گسترش تندروی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ربیعیه عربستان نسبت به وجود مطالبی تحریک آمیز در زمینه مسائل دینی در کتب درسی دانش آموزان به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام الحبيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، امام جمعه ربیعیه عربستان در سخنانی از وزارت آموزش و پرورش کشور خواست که برنامه درسی دانش آموزان را بر اساس نقاط مشترک دینی بین طوایف گوناگون مسلمانان طراحی کند.

 

وی به پیامدهای منفی مطالب تحریک کننده در کتاب‌های درسی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: وجود این مطالب در مراکز علمی و تدریس و تعلیم آن موجب نهادینه شدن اندیشه افراطی در ذهن جوانان عربستانی می شود که این امر امنیت کلی کشور را با چالش روبرو می کند.

 

این روحانی عربستانی تاکید کرد: جای تعجب است که وقتی در اکثر مسائل اصلی با مسلمانان اتفاق نظر داریم، چرا باید در کتب درسی بر نقاط اختلاف تکیه شود.

 

امام جمعه قطیف عربستان هشدار داد: اگر این وزارتخانه ها جلوی اشاعه اندیشه تکفیری در بین قشر جوان را نگیرند در وقوع جرایمی که بر مبنای افراط گرایی انجام می شود شریک خواهند بود.

 

همچنین ائمه جماعت مساجد استان قطیف نیز در بیانیه‌ای از وزارت کشور خواستند تا مانع از تدریس درس‌هایی شوند که نتیجه‌ای جز تکفیر برخی مسلمانان از سوی برخی دیگر از مسلمانان ندارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات