۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۹۱۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تقویت مباحث قرآنی در دروس حوزه های علمیه/ قرآن کریم مهم‌ترین عامل وحدت‌بخش مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جای مباحث قرآنی در دروس طلاب خالی است، گفت: باید تلاش شود مباحث قرآنی از همان پایه های نخست در میان طلاب ترویج شود.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان با بیان این که متأسفانه جای مباحث قرآنی در دروس طلاب خالی است، گفت: باید تلاش شود مباحث قرآنی از همان پایه های نخست در میان طلاب ترویج شود.

 

وی با بیان این که آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حاملان قرآن از دوستان پروردگار هستند، گفت: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام لائینی قرآن کریم را مهم ترین عامل وحدت بخش مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و نشر معارف قرآنی در جهان به شمار می آید.

 

وی همچنین بر ضرورت تقویت کلاس های حفظ قرآن کریم در فصل تابستان تأکید کرد و افزود: این فعالیت های قرآنی باید در چهار حوزه حفظ موضوعی قرآن، برگزاری کلاس تربیت مربی قرآنی، مفاهیم و حفظ قرآن دنبال شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت تقوا و اخلاص در خدمت گزاران به حوزه علمیه های را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در حوزه طلابی با تقوا و دیندار برای جامعه اسلامی پرورش دهیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که فرد بی تقوا و بی دین برای جامعه اسلامی مضر و خطرناک است، ادامه داد: به حتم اهمیت یک عالم وارسته و باتقوا برای جامعه دینی کاملاً روشن است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش ابزارها و لوازم فساد در جامعه گفت: دشمنان برای زدودن هویت دینی جامعه از هر ابزار ضد فرهنگی استفاده می کنند و همین مسأله هوشیاری حوزه های علمیه را بیشتر می طلبد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هجمه ها و ابزارهای ضد فرهنگی طلاب حوزه های علمیه را نیز تهدید می کنند، تصریح کرد: همین هجمه ها توجه و تقویت مسائل تهذیبی در مدارس علمیه را بیشتر می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استقلال را یکی از شاخصه های مهم حوزه های علمیه در تاریخ برشمرد و گفت: افتخار علما و بزرگان حوزه های علمیه همواره این بوده حوزه علمیه را دولتی نکردند و امروز نیز این رویکرد همچنان وجود دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروز نیز مصلحت ما همان هست که حوزه های علمیه ما دولتی نشوند، اما در عین حال توجه معیشت طلاب و اساتید حوزه یک مسأله مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت پایه علمی طلاب تأکید کرد و گفت: باید دروس و سرفصل های حوزه علمیه به گونه ای باشد که همانند گذشته شاهد تربیت و پرورش شخصیت های بزرگی در جهان اسلام باشیم./950/پ202/ب2

ارسال نظرات