۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۱۱۰
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

اسلامیت نظام مشروط به موجودیت شورای نگهبان است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: حاصل اندیشه اسلامی و متفکران اسلامی و همچنین تجربه مشروطیت و انقلاب اسلامی نشان داد که فقهای امین و زمان شناس باید بر قوانین، مسؤولان و ارتباطات داخلی و خارجی آنها نظارت داشته باشند.
شوراي نگهبان

حجت الاسلام محمود مهدی پور، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این که اسلامیت نظام مشروط به موجودیت شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان ضامنی برای عدم انجام خلاف قانون است.

وی افزود: شورای نگهبان رسالتش انجام امور بر مبنای اسلام و قرآن است، از این رو این نهادی که 35 سال با فداکاری فعالیت کرده است را باید تقویت کرد نه این که آن را زیر سؤوال ببریم.

حجت الاسلام مهدی پور با اشاره به این که نباید توقع داشت که نظارت شورای نگهبان یک نظارت نمایشی باشد، گفت: برخی فکر می کنند اگر نظارت شورای نگهبان حذف شود مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: حاصل اندیشه اسلامی و متفکران اسلامی و همچنین تجربه مشروطیت و انقلاب اسلامی نشان داد که فقهای امین و زمان شناس باید بر قوانین، مسؤولان و ارتباطات داخلی و خارجی آنها نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به این که اصرار بر کاهش نظارت شورای نگهبان و زیر سؤوال بردن این نهاد اگر آگاهانه باشد خیانت است و اگر نا آگاهانه باشد نیز موجب ورود ضربه ای هولناک به کشور می شود، گفت: وظیفه ملت و مسؤولان در چارچوب قانون اساسی و مقررات اسلام مبنی بر نظارت فقهای اسلام در جهت جلویگیر از تغییر احکام اسلام، تقویت شورای نگهبان است.

به گفته وی، وظیفه ملی و شرعی ما حمایت از شورای نگهبان است و تضعیف آن به هیچ وجه معقول و منطقی نیست.

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که دولت یک شخص و یک فکر نیست، گفت: برخی اظهار نظرها ممکن ست نا آگاهانه، سیاسی و به قصد فراهم کردن شرایط نفوذ افراد ناصالح به نظام باشد، بنابراین همه افراد یک هدف ندارند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تضعیف شورای نگهبان را با اهدافی مانند انگیزه شخصی، عدم صلاحیت های وضع شده و یا بازکردن راه برای تصوب قوانین خود از مجلس دانست.

حجت الاسلام مهدی پور، شورای نگهبان را نماد اسلامیت نظام و دفاع از حقوق عمومی و جمهوریت یاد کرد و گفت: زیر سؤوال بردن شورای نگهبان با منطق و عقل سازگار نیست و بر خلاف مصالح کشور است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات