۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۸۵۳۳۸
آیت‌الله مهدوی:

رد یا پذیرش برجام سبب ایجاد دودستگی در کشور نشود/ مجلس امتحان سخت و حساسی پیش رو دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که رد شدن و پذیرفتن برجام نباید در اتحاد و یکپارچگی ما تغییری ایجاد کند، گفت: مجلس اکنون در امتحان سخت و حساسی قرار دارد که باید ویژگی‌های مثبت و منفی این پرونده را بررسی کنند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحس مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، به روند تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برجام چه تصویب بشود و چه تصویب نشود، اتحاد و یکپارچگی ما باید حفظ شود، اگر مجلس شورای اسلامی صلاح بر رد برجام دید، همه همچون تیم مذاکره‌کننده، نمایندگان مجلس و همه مسؤولان تمکین کنند و در صورت توافق نیز با همدلی و همزبانی دولت و ملت باید ادامه یابد.

 

وی تحقق اقتصاد مقاومتی در این مقطع را نیاز کشور دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که کشور را در برابر نقشه‌های دشمنان و تغییر قیمت نفت مقاوم کند، در اقتصاد مقاومتی باید از تولید داخلی مراقبت شود و اصل 44 باید با دقت در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بررسی برجام توسط مجلس شورای اسلامی و ارزیابی نکته‌های مثبت و منفی آن، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز در سخنان خود اعلام کردند که برجام به مجلس برود و قانون اساسی هم همین را می‌گوید، مجلس اکنون در امتحان سخت و حساسی قرار دارد که باید ویژگی‌های مثبت و منفی این پرونده را بررسی کنند و رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند که من هیچ اشاره‌ای درباره این پرونده به مجلس نمی‌گویم.

 

وی درباره این سخن اوباما که گفته است در ایران باید یک گذر تدریجی باید اتفاق بیفتد و در این گذر ایرانی‌ها درک بکنند که شعار مرگ بر آمریکا و حمایت از حزب‌الله و انکار هولوکاست در افکار جهانیان مطرود است، خاطرنشان کرد: دیروز رهبر معظم انقلاب پاسخ این مطلب را دادند و فرمودند دشمن در فکر القای افکار خودش به جهانیان است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آن‌ها حمله عربستان به یمن و اسرائیل به لبنان و کشتار مردم در بحرین و جلوگیری از حق رأی مردم را تروریست نمی‌دانند، بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند و در افغانستان و عراق دخالت می‌کنند و این‌ها را مخالف حقوق بشر نمی‌دانند و ما هم باید بدانیم توافق هسته‌ای اگر انجام بگیرد، هیچ ربطی به مسائل دیگر ندارد و باید اعلام کنیم تا هنگامی که آمریکا در پی سلطه و زورگویی است شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم آمریکا نه در عمل و نه در شعار حذف نخواهد شد.

 

آیت‌الله مهدوی با بیان این که نخست وزیر انگلیس اعلام می‌کند که ما خواستار تغییر نگرش ایرانیان هستیم، ابراز کرد: گویا این‌ها نمی‌خواهند رفتار سیصدساله خودشان را تغییر بدهند، تجزیه کشورهای مسلمان، ایجاد تفرقه، سرنگونی دولت‌ها و حتی ایجاد مظاهر وهابیت و بهاییت از مظاهر فعالیت‌های انگلیس است و نشان می‌دهد آنان نمی‌خواهد روش آنان را عوض بشود و باید دانست که اگر روش آن‌ها عوض نشود، شعار مرگ بر انگلیس ما نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

 

روش دشمن برای براندازی نظام اسلامی جنگ نرم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن به دنبال جلوگیری از شتاب علمی ما است، راهکار دشمن این است که مانع حرکت علمی کشور بشود و دشمن در فکر این است که ایران اسلامی الگویی برای سایر کشورهای نشود، دشمن به دنبال جلوگیری از استقلال نظامی، اقتصاد و خودکفایی در تمامی عرصه‌ها و نفوذ بین‌المللی ایران است.

 

وی با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دشمنی با ملت ایران در جنگ اظهار کرد: دشمن پس از دهه اول روش خود را بر فروپاشی نرم قرار دادند، براندازی نرم یعنی جا به جایی قدرت از طریق اقناع فکری و در واقع فریب دادن افکار عمومی و نافرمانی مدنی است.

 

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: شعار دشمن در جنگ نرم اصلاحات است، اما هدف آنان تغییر حکومت و نظام است، وقتی که شعار اصلاحات گفته می‌شود، هر کسی از حکومت ناراضی باشد خودش را تحت این لوا احساس می‌کند و با این گروه همراه می‌شود، اعم از کسانی که مشکل با یک مسؤول دارند تا کسی که مشکل با اصل نظام دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد سورس و این که این بنیاد تلاش‌های جاسوسی دارد، خاطرنشان کرد: این بنیاد در جمهوری چک، شش هفته بعد از انتخابات توسط همین بنیاد رییس جمهور را سرنگون کردند، در جمهوری گرجستان بعد از انتخابات ادعای تقلب کردند و افکار عمومی را تحریک کردند و در روز افتتاح مجلس عده زیادی را وادار به حمله به مجلس کردند.

 

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: در اوکراین نیز این بنیاد فعالیت‌هایش با موفقیت انجام شد و با رنگ نارنجی و با حمایت بوش کاری کردند که انتخابات در آنجا را ابطال کردند و با نظارت غربی‌ها انتخابات دیگری برگزار شد که موافق نظر غربی‌ها باشد.

 

براندازی نرم به وسیله شایعه‌سازی و خبرسازی پیش می‌رود

وی بیان کرد: براندازی نرم یا کودتای مخملی یک انقلاب هوشمند است که مجریان این انقلاب در داخل کشورها، یا به وسیله پول یا انگیزه‌های دیگر مردم را تحریک می‌کنند و با شایعه‌سازی و خبرسازی افکار را منحرف می‌کنند، یکی از شرایط مهم براندازی نرم تهاجم فرهنگی است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبری درباره تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: رکن اساسی براندازی نرم همین تهاجم فرهنگی است، اما وجود معترضان در قالب اصلاح‌طلبان و جرقه برای شروع حرکت از ارکان براندازی نرم است که در سال 88 از انتخابات ریاست جمهوری شروع شد.

 

وی گفت: روش اجرای انقلاب‌های نرم ابتدا القای نارضایتی عمومی است که از طریق رسانه‌ها این مطلب را اعلام می‌کنند، دیگر القای یأس از وضعیت عمومی و سیاه‌نمایی است و دیگر هم ایجاد تحریکات نفسانی و شهوانی از طریق نواختن موسیقی و از طریق بدحجابی و اختلاط‌های زن و مرد، ایجاد تجمعات بزرگ و استفاده از یک رنگ خاص و پخش خبرهای دروغ است.

 

آیت‌الله مهدوی تحصن تعدادی از نمایندگان مجلس ششم را خاطره‌ای تلخ برشمرد و بیان کرد: اغلب این نمایندگان اکنون به خارج پناهنده شدند و برخی از مدیران نیز با این نمایندگان همراه شدند، اما مردم به آنان جواب مثبت ندادند و سیاست آن‌ها از میان رفت./914/پ201/ج

ارسال نظرات