۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۳۵۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عمل به رهنمودهای رهبری وظیفه‌ای شرعی و همگانی است/ علمای دینی با تربیت جوانان از پرورش شیعه تکفیری ممانعت کنند

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان، گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری چون همیشه بیانات بسیار ارزنده‌ای ایراد فرمودند که بر همه به ویژه مسؤولان واجب است که بازخوانی کرده و با دقت و اندیشه مورد عمل قرار دهند.
نشست صميمي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه با اصحاب رسانه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت انسان، اظهار داشت: ابتلای به گناهان قلب انسان را دچار کدورت می کند و پند و موعظه و نصیحت دل انسان را احیا می کند و نیز نگاه و تفکر به زندگی گذشتگان سبب کسب تجربه و عبرت از آنان و عدم دل بستگی به دنیا می شود.

 

وی ادامه داد: اغلب مردم بیشتر ساعات روز را مشغول تلاش برای کسب دنیا هستند و کمتر کسی به فکر آخرت خویش است، انسان باید قدر لحظات عمر را بداند و آن را صرف مسایل بیهوده و بی ارزش نکند.

 

تغافل از مسایل بی اهمیت از توصیه های دین اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم رعایت تقوای خانوادگی گفت: مؤمن گاهی از اوقات باید خود را نسبت به خطاهای دیگران به تغافل بزند، چراکه از امام علی(ع) روایت است که «هرکسی در بسیاری از امور خود را به تغافل نزند زندگی او تلخ می شود» و یا فرمودند؛ «از کنار انسان های پستی(عده ای از خوارج) می گذشتم، راجع به من حرف های بدی می زدند، اما خود را به تغافل زده و از کنار آنان گذشتم».

 

وی خطاب به والدین افزود: اگر فرزندان شما در حضورتان مرتکب خطایی شدند فوری به آنان تذکر ندهید و خود را به تغافل بزنید تا بعدا با روشی نیکو او را متوجه اشتباه اش کنید، چون خداوند متعال در آیه 22 سوره نور می فرماید؛ « وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا ۗ أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ‌ اللَّـهُ لَکُمْ».

 

دشمنان با سلطه بر رسانه ها نمادها را وارونه نشان می دهند

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان، ابراز کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری چون همیشه بیانات بسیار ارزنده‌ای ایراد فرمودند که بر همه به ویژه مسؤولان واجب است که بازخوانی کرده و با دقت و اندیشه مورد عمل قرار دهند.

 

وی به سلطه رسانه ای غرب در جهان و القا افکار خود به جهانیان به ویژه در مورد تعریفی که از تروریسم ارائه می دهد، اشاره و اضافه کرد: غرب از این طریق سعی در وارونه نشان دادن ارزش ها و نمادهای اخلاقی و انسانی دارد، به حدی که گروه هایی مانند حزب الله و حماس را در جهان به عنوان تروریسم و اسرائیل را مدافع حقوق بشر معرفی می کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم تا دشمنان مان با هجمه تبلیغاتی خود آرام آرام تمام خواسته های خود را به ما القا نکرده و ما را از ارزش های والای اسلامی دور نکنند.

 

بی غیرتی و بی ناموسی به عنوان روشنفکری تلقین شده است

وی انسان های حقیر را پیروان هوای نفس و شهوت حیوانی عنوان کرد و افزود: بیگانه ها از طریق هزاران نوع رسانه و برنامه های ماهواره ای و اینترنتی شان، به خلق این چنین القا می کنند که بی غیرتی و بی ناموسی نشان از روشنفکری و پیشرفت است و غیرت و دفاع از ناموس دلیل بر عقب ماندگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: غرب با استفاده از سلطه رسانه ای خود انسان ها را غرق در افکار حیوانی می کنند و از انسان های رذل و فاحشه های پست، نماد افراد روشنفکر، نوگرا و متمدن به جهان و به ویژه به جوامع اسلامی عرضه می کنند.

 

رفتار عموم مردم نشانه حق بودن آن ها نیست=

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیه 116 سوره انعام که می فرماید؛ « وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ‌ مَن فِی الْأَرْ‌ضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللَّـهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا یَخْرُ‌صُونَ»، گفت: این آیه ثابت می کند که رفتار عموم مردم نشانه حق بودن مسیر آنان نیست و لذا نباید کثرت مردم در مسیر باطل انسان را از پیمودن راه حق به شک اندازد.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) در این مورد می فرمایند؛ «از کم بودن پیروان حق نهراسید، مردم بر روی طعامی جمع شده اند که بهره آن اندک و محرومیت آن افزون است»، لذا ما به ویژه مسؤولان باید دقت داشته باشیم که در انتخاب راه خود توجه به رفتار عمومی مردم نداشته باشیم.

 

خنده دشمنان نباید سبب اعتماد به آن ها شود

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری به مسؤولان نسبت به نشان دادن روی خوش دشمنان اسلام هشدار دادند و این مسأله را متذکر شدند که نباید روی نرم نشان دادن آنان مسؤولان را به اشتباه اندازد و سبب اعتماد به دشمن شود.

 

وی افزود: امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر از او می خواهد که هر گاه با دشمن خود صلح کرد بیشتر مراقب او باشد، چه اینکه دشمنان به بهانه دوستی به افراد نزدیک می شوند تا در موقعیت و فرصت مناسب به آنان لطمه زده و از غفلت شان سو استفاده کنند.

 

جواب توهین های دشمنان را باید با قاطعیت داد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به دهن کجی و توهین های دشمنان اسلام به ایران در یک ماهه اخیر اشاره و ابراز کرد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که نباید به بهانه اینکه دشمنان ما سعی در آرام کردن مخالفان خود دارند از توهین ها و اهانت های آنان به ملت ایران ساده گذشت و در پاسخ دادن به آنان کوتاهی کرد، بلکه باید با همه قاطعیت و جدیت در مقابل آنان ایستاد.

 

وی با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران، افزود: در دیدار با خبرگان مقام معظم رهبری رفتار آمریکایی ها را رفتار 200 سال گذشته دانستند و فرمودند که آمریکا از بخش وسیعی از توان نظامی ما باخبر است و البته از بخشی از این توان هم بی اطلاع است که ما آن را در مرحله عمل به آمریکا نشان می دهیم و البته خدای توانا حامی و پشتیبان ما است.

 

علمای دینی با تربیت جوانان از پرورش شیعه تکفیری ممانعت کنند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به نزدیک شدن ایام حج و عید قربان و غدیر و تلاش برخی از هیات ها و مساجد برای دعوت از مداحان برجسته کشوری، گفت: اولا هیات های مذهبی که از اکنون خود را برای محرم امسال آماده می کنند، تلاش کنند مراسم عزاداری حدالمقدور در مساجد و حسینیه ها برگزار شود و ثانیا در کنار مداح خوب از علما و فضلای برجسته شهر برای حضور در میان عزاداران و ایراد سخنرانی دعوت کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: اگر ما از علوم و معارف صحیح دینی که تنها به وسیله عالمان آن نشر می شود، غفلت کنیم جوانان ما تحت تربیت غلطی قرار گرفته و به شیعه تکفیری تبدیل می شوند./1301/201/ب2

ارسال نظرات