۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۵۳۶۵
آیت الله علما تأکید کرد؛

لزوم حرکت مسؤولان در چهارچوب منظومه فکری اسلامی/ مجلس خبرگان مظهر مردم سالاری در کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما مسؤولان کشوری را موظف به حرکت در چهارچوب نظام فکری اسلامی دانست و گفت: همگی باید در منظومه نظام اسلامی حرکت کنند و نباید کسی از این چهارچوب خارج شود و باید تمام اقدامات و حرکات مسؤولان در همین منظومه و نظام فکری امام راحل صورت گیرد.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود با تأکید بر اینکه کشورهای غربی از ایران توقع تغییر مواضع خود را دارند، فرمودند که مسؤولان باید پاسخ مناسبی به ادعاهای آمریکا بدهند.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان محل آرامش در کشور و مظهری تمام عیار از مردم سالاری در کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه رهبر معظم انقلاب را با تدبیر خواند و ادامه داد: بیش از 50 سال تجربه در زمینه های کشور داری موجب شده رهبر معظم انقلاب شناخت خوبی از دشمنان اسلام و مستکبران داشته باشد و سخنان ایشان به منزله کد برای مسؤولان است و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله علما مسؤولان کشوری را موظف به حرکت در چهارچوب نظام فکری اسلامی دانست و یادآور شد: همگی باید در منظومه نظام اسلامی حرکت کنند و نباید کسی از این چهارچوب خارج شود و باید تمام اقدامات و حرکات مسؤولان در همین منظومه و نظام فکری امام راحل صورت گیرد.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه ادامه داد: متأسفانه برخی مسؤولان، سخنان بد مسؤولان آمریکایی را به این صورت تعبیر می کردند که این سخنان مصرف داخلی داشته و برای جلب رضایت کنگره و اسرائیل است اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تمام این سخنان باید پاسخی مناسب داده شود زیرا در غیر اینصورت سخنان آن ها تثبیت می شود.


امام جمعه کرمانشاه عنوان داشت: غربی ها از حقوق بشر دم می زنند اما در عمل خلاف آن عمل می کنند، تمام جهانیان موضع گیری آمریکا در قبال مردم مظلوم یمن و غزه را دیدند که با وجود نقض قوانین حقوق بشر در این کشورها، آمریکا همچنان از مستکبران دفاع کرد، این تناقضات باید همواره مدنظر قرار گیرد و نباید فریب سخنان پوچ آنها را خورد.

 

وی افزود: رفتار و منش آن ها هیچ سنخیتی با آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی ندارد، آن ها مسائل دنیا از جمله حقوق بشر را به خواست خود و به صورتی که منافع آن ها تأمین شود معنا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری فرمودند ما به دنبال لغو تحریم ها بودیم و هستیم نه به دنبال تعلیق آن ها، هر انداره که آن ها در انجام وظایف خود کوتاهی کنند و تحریم ها را تعلیق کنند، جمهوری اسلامی نیز اقدامات خود را در حد تعلیق انجام می دهد و هر اندازه آن ها در انجام وظایف خود گام بردارند از ما انتظار عمل به مفاد را داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: توجه به اقتصاد مقاومتی همواره مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده و بر آن تاکید داشته اند، مسؤولان نیز باید بر این مهم توجه داشته باشند و اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهند تا هم جوانان این مرز و بوم به شغلی مناسب و درخور دست یابند و هم اقتصاد کشور شکوفا شده و از وابستگی به دیگر کشورها رها شود، استان کرمانشاه نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و با بکارگیری اقتصاد مقاومتی پیشرفت های چشمگیری در استان نیز بوجود می آید.

 

وی در پایان با اشاره به نزدیکی 17 شهریور ماه که به جمعه خونین شناخته می شود، گفت: در آن روز کشتار بیرحمانه ای که صورت گرفت خود زمینه ای شد برای سقوط و نابودی رژیم شاه و افراد بی گناه بسیاری در آن سال به دست مزدوران به شهادت رسیدند و این نشان دهنده راه سختی است که برای رسیدن به آرمان های اسلامی امروز پیموده شده است و اکنون حراست از این انقلاب بر دوش تک تک مردم قرار گرفته است./857/201/ب2

ارسال نظرات