۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۵۴۲۹

تشریح فعالیت های پژوهشی مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد ضرورت امر پژوهش در حوزه علمیه از لوازم ضروری پیشرفت علمی ، فرهنگی، اعتقادی برشمرد و گفت: حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این زمینه برعهده دارن و باید تمام توان خود را برای پیشبرد این وظیفه قرار دهند.
حجت‌الاسلام بوژمهراني

حجت الاسلام  حسن بوژمهرانی مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تشریح فعالیت های پژوهشی این مدرسه در مشهد پرداخت.

وی، با بیان این که ضرورت امر پژوهش در حوزه علمیه از لوازم ضروری پیشرفت علمی ،فرهنگی، اعتقادی به شمار می آید، گفت: حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این مقوله بر عهده دارند و لازم است سایر نهادهای فرهنگی کشور در امر پژوهش کوشا، پیشگام و پیشتاز باشند و  باید تمام حوزه های علمیه را به سمت و سوی پژوهش سوق داد و پژوهش را در حوزه ها نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام بوژمهرانی تصریح کرد: با توجه به ضرورت پژوهش و  جهت ارتقاء سطح علمی طلاب و گرایش دادن به سطوح بالاتر، شش گروه علمی پژوهشی در این مدرسه از اساتید و طلاب تشکیل شده است.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان، افزود: تعداد پژوهشگران این مدرسه 15 نفر و تعداد مقالاتی که وارد مرحله چاپ شده است، به بیست عنوان می‌رسد.

وی به محور برنامه های پژوهشی این مدرسه اشاره و اظهار کرد: تقویت گروه‌های علمی و نشست های تخصصی در موضوعات روز از محور برنامه های پژوهشی این مدرسه  است.

حجت الاسلام بوژمهرانی افزود: حضور فعال در نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خراسان، برگزاری نشست های علمی مختلف با موضوع سبک زندگی اسلام توسط دکتر مرتضوی، نشست خطر تشیع انگلیسی و وظایف حوزویان در تبیین آن با حضور دکتر رجبی دوانی(رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی) از جمله برنامه های  پژوهشی این حوزه علمیه است.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان، به برنامه های گذشته این مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد:  عقد تفاهم نامه همکاری علمی با کتابخانه مجلس شورای اسلامی، برگزاری کارگاه های مختلف از جمله کارگاه آموزشی دین و رسانه با همکاری دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهشهای اسلامی صدا و سیما از جمله برنامه های دفتر پژوهش این مدرسه در ماه های گذشته است .

شایان ذکر است این مدرسه درابتدای خیابان نواب صفوی و حاشیه زیر گذر قرار دارد و از جمله مدارس قدیمی است که توسط عباسقلی خان بیگلربیگی در 1077 ق. احداث شده است ./859/302/ب3

ارسال نظرات