۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۸۵۵۱۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

کرمانشاه جزء هفت استان برتر در زمینه جذب واقفان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه جزء هفت استان برتر کشور در زمینه جذب واقفان است، گفت: در سال گذشته 72 وقف جدید در استان ثبت و 23 حوزه علمیه تعمیر و تجهیز شدند.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش طرح مهر تحصیلی پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان و دانش آموزان در مجتمع بعثت استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با حضور در این مراسم اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان محترم، همواره سعی داشته با اجرای دقیق نیات واقفان نقش خیرخواهی و امین خود را داشته باشد، بر این اساس همواره مورد اعتماد واقفان و افراد خیر قرار داشته است و روز به روز شاهد افزایش تعداد واقفان در استان هستیم.


حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته 72 وقف جدید در این اداره ثبت شد و آخرین واقف آقای نظام الدین آل آقا بود که با وقف ساختمان هایی به ارزش 50 میلیارد ریال، این سه ساختمان را برای خوابگاه های دانشجویی وقف کرد و در اختیار اداره اوقاف قرار داد.


وی استان کرمانشاه را جزء هفت استان برتر کشور در زمینه تعداد موقوفات اعلام و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه با تعمیر و تجهیز 23 حوزه علمیه در سطح استان در سال گذشته گامی در جهت تحقق نیات واقفان برداشت و همچنین در این راستا 33 هزار نفر از روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان اطعام شدند و 100 هزار نفر از زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین سال گذشته از خدمات اسکان و بهداشتی و درمانی بهره مند و اطعام شدند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه در کنار جذب واقفان نباید از موقوفه خواری در استان نیز غافل باشد و نباید اجازه داد با موقوفه خواری تعدادی از موقوفات استان از دسترس اداره اوقاف خارج شود.


حجت الاسلام حسینی اراکی بنیان گذاری شیوه برگزاری طرح مهر تحصیلی را از استان کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون همین شیوه در سراسر کشور اجرا می شود و امید است این طرح اثر گذاری مثبتی بر روحیه دانش آموزان داشته باشد و در آینده شاهد استقبال این قشر از وقف و اعمال خیر باشیم به طوری که از هم اکنون تمایل به امور خیریه در وجود آن ها نهادینه شود./857/202/ب3

ارسال نظرات