۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۵۵۵۲
امام جمعه پلدختر:

تقویت حوزه های علمیه، تقویت اسلام و انقلاب است/ خیران به حمایت از حوزه‌های علمیه برخیزند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان نقش خیران در تقویت حوزه های علمیه گفت: باید به این امر توجه داشته باشیم که تقویت حوزه‌های علمیه، تقویت اسلام، انقلاب و روحانیت است که ضرورت دارد خیران به سمت حوزه های علمیه جذب شوند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز، در جلسه هیأت امناء مدرسه علمیه امام رضا(ع) و جمعی از خیران شهرستان پلدختر، گفت: حضور خیران برای تقویت و گسترش حوزه های علمیه امری مهم و اساسی است.

 

وی با بیان این که تقویت این پایگاه های دینی و فرهنگی، تقویت اسلام، انقلاب و روحانیت است، افزود: امروز تقویت این پایگاه های دینی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 

حجت الاسلام سوری با دعوت از خیران برای تقویت حوزه علمیه شهرستان پلدختر عنوان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد شاخص ها در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

تقویت حوزه های علمیه در جهت تقویت و ارتقای فرهنگ جامعه نقش مؤثری دارد

امام جمعه پلدختر با بیان این که تقویت حوزه های علمیه بهترین راه در جهت ارتقا بخش فرهنگی نظام هستند، اظهار داشت: حوزه های علمیه می توانند نیازهای دینی و فرهنگی این شهرستان را برطرف کنند.

 

وی حوزه های علمیه شهرستان پلدختر را از پایگاه های فرهنگی این شهرستان بیان کرد و افزود: اصلاح جامعه در گرو تقویت این پایگاه های دینی است.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که توجه به معنویت موجب تقویت حوزه های علمیه می شود، خاطرنشان کرد: پایگاه های دینی در طول تاریخ به صورت مردمی و با همکاری خیران اداره شده است.

 

وی با تأکید بر تقویت کمی و کیفی حوزه های علمیه افزود: حوزه های علمیه بازوی محکمی برای ولی فقیه است.

 

امام جمعه پلدختر یادآور شد: حوزه های علمیه مرکز پرورش عالمان دینی و به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام، رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارند.

 

مردم و خیران پشتیبان اصلی حوزه های علمیه هستند

حجت الاسلام سوری با اشاره به این که مردم متدین و خیران پشتیبان اصلی حوزه های علمیه هستند، عنوان کرد: باید همت کرد تا حوزه علمیه پلدختر به عنوان قطب حوزه های علمیه در غرب کشور مطرح شود.

 

وی تقویت حوزه های شهرستان را امری ضروری بیان کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی منسجم و تلاش علمی باید برای رشد و بالندگی حوزه های علمیه تلاش کرد./9459/202/ب3

ارسال نظرات