۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۵۷۰۵
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

مقابله با تفاسیر نادرست از دین وظیفه علما است/ نقد غیرمنصفانه سبب تضعیف نظام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اهمیت توجه به فرایض دینی گفت: تفاسیر نادرست و نا آگاهانه از احکام و تمایلات غربی در برخی افراد موجب بی توجهی به فرایض دینی می شود.
ملا محمد محمدي

ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت توجه به فرایض دینی، عنوان داشت: همه مسلمانان باید فرایض دینی خود را با خلوص نیت و توجه کامل به انجام برسانند تا تأثیر چشمگیر این عمل را در زندگی دنیوی و اخروی خود شاهد باشند، اهتمام به انجام فرایض دینی موجب سعادتمندی فرد است.


وی خاطرنشان کرد: علما و صاحب نظران دینی در مقابل تفاسیری که برخی افراد از قرآن و احادیث دارند مسؤولند و باید به شفاف سازی در این امور بپردازند.


ملا محمد محمدی تفاسیر نادرست احادیث و روایات را موجب صدمه رسیدن به دین دانست و ابراز کرد: گاه افراد نا آگاه به تفسیر احکام شرعی می پردازند و به اصل احکام و عقاید اسلامی لطمه وارد می کنند و با همین تفاسیر موجب فاصله گرفتن افراد از انجام فرایض دینی شده و به شریعت ظلم می کنند.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گرایشات غربی را علت دیگری از بی توجهی به فرایض عنوان کرد و اظهار داشت: صاحبنظران باید آگاه باشند و اجازه این تفاسیر غلط و تمایلات منحرف را ندهند زیرا این گناهی نابخشودنی بوده و مستوجب عقاب است.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان تاکید کرد: سخنان دلسوزانه رهبر معظم انقلاب راه گشا بوده و باید در تمام امور بکار گرفته شود، رهبر معظم در مواقع خاص و بحرانی همواره با تدابیری ارزشمند و راهبردی کشور را به خوبی هدایت و مدیریت کرده است.


ملا محمد محمدی نقدهای غیر منصفانه و ناآگاهانه را موجب ضربه زدن به وحدت نظام دانست و تصریح کرد: وحدت یکی از مهم ترین شاخصه های اسلام است که موجب اقتدار مردم مسلمان می شود و ترس و وحشت در دل دشمنان اسلام و مستکبران ایجاد می کند، حفظ وحدت در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و نباید با نقدهای غیر منصفانه، خللی در این وحدت و یکپارچگی به وجود آوریم.


وی در پایان اظهار داشت: صاحبنظران باید در ارائه نقدهای سازنده خود متعهد به اصول نقد منصفانه باشند و با آگاهی و تحقیق به اظهار نظر بپردازند، در آن صورت نقدهای وارده می تواند کارگشا و ارزشمند باشد./857/302/ب1

ارسال نظرات