۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۷۵۹
آیت الله سبحانی:

روحانیت با تقویت اراده خود باید در راستای اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی استفاده از استعدادها و فرصت های موجود را برای طلاب ضروری دانست و گفت: طلاب و روحانیان باید نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند و از سستی و راحت طلبی پرهیز داشته باشند تا بتوانند درجات بالای معرفت را کسب کنند؛ بنابراین باید اراده خود را تقویت کرده و در راستای پیشرفت و اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر این که علم آموزی در حوزه های علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: حوزه علمیه مرکز علم و عالم پروری است.


وی استفاده از استعدادها و فرصت های موجود را برای طلاب ضروری دانست و افزود: وظیفه طلاب این است که با اراده جدی در کسب علم و تهذیب نفس، خود را به جایگاه اجتهاد برسانند تا بتوانند در جایگاه والایی از معرفت قرار گیرند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب امروز باید علمای گذشته را الگوی خود در تحصیل و تهذیب قرار دهند، اظهار داشت: طلاب امروز همانند علمای گذشته باید ابعاد علمی، اخلاقی و اعتقادی خو را تقویت کرده و هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته باشند.


وی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند و از سستی و راحت طلبی پرهیز داشته باشند تا بتوانند درجات بالای معرفت را کسب کنند؛ بنابراین باید اراده خود را تقویت کرده و در راستای پیشرفت و اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنند./1323/پ203/ج

ارسال نظرات