۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۱۷۹
امام جمعه اردبیل:

الگوسازی عالمان و عارفان در مسایل تربیتی و اخلاقی در مدارس و دانشگاه ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل الگوسازی عالمان و عارفان در مسایل تربیتی و اخلاقی و استفاده از انفاس بزرگان و بصیرت سیاسی در محیط های علمی را خواستار شد و گفت: اگر بتوانیم در مسیر حمایت از نخبگان،‌ علما و بزرگان علمی کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درست را انجام دهیم قطعاً می توانیم به مرز پیشرفت و توسعه پایدار برسیم.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در دیدار با برترین های کنکور استان اردبیل با اشاره به اهمیت جایگاه علم و برتری و پیشقدم بودن کشورها در سایه دستیابی به علوم و فنون روز، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط علمی، الگوسازی عالمان و عارفان در مسایل تربیتی و اخلاقی و استفاده ار انفاس بزرگان و بصیرت و بینش سیاسی و رعایت مصالح کشور باید در برنامه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باشد.

 

وی مدیریت و برنامه ریزی مسؤولان را عامل عمده ارتقای سطح علمی دانش آموزان و موفقیت در کنکور دانست و افزود: امیدواریم با حمایت مسؤولان، تلاش مدیران و معلمان عزیز و زحمت کش و تشویق اولیا، وضعیت استان در در بحث علمی رو به رشد باشد.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: اگر بتوانیم در مسیر حمایت از نخبگان،‌ علما و بزرگان علمی کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درست را انجام دهیم قطعاً راه سعادت را طی کرده و می‌توانیم به مرز پیشرفت و توسعه پایدار برسیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، افزود: ما باید پا به پای دیگر ملل و کشورها در مسیر پیشرفت روزافزون حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم تا از قافله علم و پیشرفت‌های روزافزون آن عقب نمانده و پسرفتی را نیز شاهد نباشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: ما امروز باید به سرمایه‌های ارزشمند و گران‌سنگ خود بیشتر از گذشته بها داده و زمینه توانمندی‌ آنها را به عنوان نسل آینده‌ساز فراهم کنیم که این امر قطعاً نتایج و خروجی مشخص، مثبت و رو به جلویی را نیز دارد.

 

جواد زنجانی، فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه 50 در صد دانش آموزان استان در نواحی 1و2 اردبیل مشغول تحصیل هستند، گفت: مسؤولان با پشتیبانی مالی و تجهیز مدارس و حل کمبود و مشکلات واحدهای آموزشی، در راستای ارتقای آموزش و پرورش دانش آموزان تلاش نمایند.

 

 وی در ادامه از اهتمام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به مسایل آموزش و پرورش قدردانی نموده و افزایش چهره های برتر کنکور را نتیجه پیگیری و تاکید وی در تریبون نماز جمعه و جلسات دانست./937/202/ب

ارسال نظرات