۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۲۹۸
آیت الله طبرسی:

عالم بی عمل، از جاهل خطرناک‌تر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب باید پس از فراگیری علوم دینی در جهت عمل به آن گام بردارند، گفت: عالم بی عمل از جاهل نیز خطرناک تر است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان که به میزبانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر برگزار شد با مقایسه علوم در حال تحصیل در حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: علوم موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه ها مادی است و تعلیم و تربیتی که در این مراکز وجود دارد عمومی و طبیعی است.

 

وی با اشاره به این که علومی که در آموزش و پرورش و دانشگاه تعلیم داده می شود ریشه در طبیعت دارد، افزود: علم، فکر، موضوع و تربیت آنها به مسائل دنیوی باز می گردد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که علم و هم تربیت حوزه های علمیه آسمانی، انبیایی و اوصیایی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه با علوم وحیانی سروکار دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که علوم مادی و ظاهری خطا پذیر و تغییر پذیر هستند، افرود: این در حالی است که علوم آسمانی و وحیانی تغییر پذیر نیست، چون خداوند متعال خالق این شریعت است و نیاز بشر را به خوبی می داند و آنها را وضع کرده است.

 

وی با اشاره به این که خداوند متعال قوانین را بر اساس فطرت انسان ها وضع کرده است، بیان داشت: همین مسأله موجب عدم تغییر پذیری علوم دینی شده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که الگوی حوزه های علمیه باید ائمه اطهار(ع) باشند، خاطرنشان کرد: محتوای آموزش موجود در حوزه های علمیه بر مبنای قرآن، حدیث و اصول وحیانی است.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که طلاب باید درس بخوانند تا خود را با بزرگان دینی و ائمه اطهار(ع) منطبق کنند، افزود: طلاب و روحانیان حوزه وارث انبیا و پیامبران الهی هستند و به همین دلیل در آموختن این علوم باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که طلاب باید علم اهل بیت(ع) را به خوبی بیاموزند، گفت: فهم دقیق علم دین نیازمند تلاش و کوشش از سوی طلاب در آموختن دروس حوزه است.

 

وی با بیان این که طلاب باید پس از فراگیری علوم دینی در جهت عمل به آن گام بردارند، خاطرنشان کرد: عالم بی عمل از جاهل نیز خطرناک تر است.

 

امام جمعه ساری وجود برخی انحراف ها در دین و همچنین گسترش نحله های انحرافی را نتیجه عملکرد عالمان بی عمل دانست و بیان داشت: طلاب باید تلاش کنند آنچه را که می آموزند در عمل نیز به آن پایبند باشند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طلاب وارث انبیا و علمای گذشته هستند، خاطرنشان کرد: این خط مهم باید از سوی طلاب حوزه های علمیه نگه داشته شود.

 

وی با تأکید براین که روحانیت باید اسلام مجسم باشد، تصریح کرد: نحوه رفتار و عملکرد روحانیان باید به گونه ای باشد تا دیگران با دیدن طلاب و روحانیان، اسلام را بشناسد.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که خروجی حوزه های علمیه باید شخصیت هایی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید باشند، بیان داشت: طلاب حوزه نیز باید به افعال شخصی خود پایبند باشند.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت انس بیشتر طلاب با قرآن تأکید کرد و گفت: مأنوس شدن طلاب با قرآن زمینه شاخت بیشتر آنها با تعالیم روح بخش الهی فراهم خواهد کرد./950/202/ب1

ارسال نظرات