۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۸۶۳۲۱
امام جمعه دامغان:

عامل پیروزی در دفاع مقدس سلاح ایمان و تفکر بسیجی بود/ اصناف به اشاعه فضائل اهل‌بیت اهتمام ورزند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: آنچه ما را در دوران دفاع مقدس برابر جهان کفر به پیروزی رساند تسلیحات پیشرفته نظامی نبود بلکه سلاح ایمان و تفکر بسیجی بود، امروز نیز برای نصر در نبرد اقتصادی و فرهنگی نیازمند همان اسلحه و اندیشه هستیم.
ديدار امام جمعه دامغان با اصناف و بازاريان ديدار امام جمعه دامغان با اصناف و بازاريان ديدار امام جمعه دامغان با اصناف و بازاريان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان پیش‌از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت رییسه اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان شهرستان دامغان که با حضور جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: همواره باید به یاد داشته باشیم که شهدا از خانواده، فرزندان، کسب و کار و تحصیل و جان خود گذشتند تا بدانیم که عمل به وظیفه مقدم بر همه چیز است.

 

وی فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی را تدبیری بابرکت خواند و افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس حماسه‌های کم‌نظیری آفرید، بیشترین تعداد شهدا را تقدیم نمود و پس از جنگ نیز در تمامی مقاطع از انقلاب و نظام اسلامی دفاع و از ولایت حمایت کرد و امروز نیز با نفوذ این تفکر به همه نهاد‌ها و سازمان‌ها، خدمت رسانی بسیج در همه عرصه‌ها تداوم دارد.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه بسیجی با عملش شناخته می‌شود، تصریح کرد: با ثبت نام کردن و تنها یک عنوان انسان بسیجی نمی‌شود، همانا عمل بسیجی راه اخلاص، برای خدا کارکردن و از همه‌چیز گذشتن در راه انجام وظیفه است، امروز باید فرهنگ بسیجی با عمل شما در جامعه نمودار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، برپایی‌ آیین‌های اعتقادی و فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، تلاش جهت اشاعه فضائل اهل‌بیت(ع) در جامعه، پایبندی عملی به سیره نبوی و محبت و اطاعت از ولایت، انفاق و دستگیری از نیازمندان، به‌کارگیری مبانی اقتصاد اسلامی تا تحقق کسب‌و‌کار و بازار منطبق با قوانین شرع و ارزش‌های انسانی را از وظایف اصناف و بازاریان متعهد و به‌ویژه اعضای بسیج این قشر برشمرد.

 

17 میلیون آواره مسلمان نتیجه جنگ‌های نیابتی منطقه

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این دیدار با اشاره به شرایط خاص منطقه جنوب غربی آسیا در سال‌های اخیر و سیاست پلید استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و اسرائیل غاصب در به‌راه انداختن جنگ‌های نیابتی در کشورهای اسلامی مختلف و تشکیل، آموزش و حمایت از گروه‌های تکفیری صهیونیستی این حقیقت تلخ را بزرگترین خطری دانست که جهان اسلام را تهدید می‌کند.

 

خوشقدم با یادآوری آواره شدن 17 میلیون مسلمان در درگیری‌های سوریه، عراق، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی منطقه و عبور آمار شهدای مردم یمن از مرز پنج‌هزار نفر در جریان تهاجم وحشیانه آل سعود به این کشور، افزود: مردم ما با بصیرت همیشگی خود خوشبختانه تابه‌حال کمک‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و اهمیت این مسئله را درک کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان و تشکل بسیج همواره در کمک‌رسانی به جبهه‌های حق علیه باطل هم در زمان دفاع مقدس و هم در یاری رساندن به جبهه مقاومت سرآمد بوده‌اند، گفت: 15 اتحادیه صنوف مختلف شهرستان دامغان می‌توانند کمک‌های شایان توجهی در این زمینه انجام دهند و مشوق دیگر اقشار جامعه نیز باشند.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به اینکه داعش تا 16 کیلومتری مرز‌های ما آمده بود و این روحیه بسیجی بود که آنها را به عقب راند، خاطر‌نشان کرد: برای مصون ماندن کشورمان باید خاکریز‌های جبهه‌ مقاومت در عراق و سوریه و لینان و فلسطین و یمن و دیگر کشور‌های اسلامی را تقویت و حمایت کنیم و تکلیف دینی و انسانی خود را فراموش نکنیم./977/202/ب3

ارسال نظرات