۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۶۳۷۳

فراهم شدن امکان تحصیل در سطح چهار حوزه برای روحانیون خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته امکان تحصیل طلاب در سطح چهار حوزه یا همان در س خارج از فقه برای طلاب و ورحانیون وجود نداشت، گفت: امسال برای اولین بار با کمک مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان امکان تحصیل برای روحانیون در سطح چهار به صورت غیر حضوری فراهم شده است.
حجت الاسلام مشرفي مسئول نمايندگي مركز مديريت حوزه علميه خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام محسن مشرفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان اینکه امسال استقبال برای تحصیل در حوزه های علمیه در میان خواهران و برادران نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است، افزود: امسال 121 برادر و 120 خواهر جدید الورود در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه حدود دو هزار طلبه در حال حاضر در استان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استا30 مدرسه علمیه فعال است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون در شهرستان بیرجند هفت مدرسه علمیه برای طلاب در مقطه سیکل و دیپلم فعال بوده و به مرور زمان بر تعداد این مدرسه‌ها در سطح استان و شهرستان‌های افزوده خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مشرفی ادامه اظهار کرد: در سطح استان پذیرش حوزه بیشتر در مقطع سیکل بوده و در سال جاری با توجه به اینکه آموزش و پرورش خروجی سیکل نداشته است، آمار طلبه‌های جدید الورود، آمار خوبی است و استقبال خوبی از حوزه و دروس حوزوی توسط نوجوانان صورت گرفته است.

 

وی افزود: طلبه‌های استان در سه مقطع سطح یک، سطح دو و سطح سه در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام شده در سطح دو و سطح سه امکان تحصیل در دو رشته تخصصی علوم و معارف قرآن و رشته کلام اسلامی برای طلاب و روحانیون فراهم شده است.


حجت‌الاسلام مشرفی با بیان اینکه در پنج سال اخیر در جذب نیروی انسانی شاهد رشد طلبه‌ها بوده ایم، افزود: متأسفانه در بحث زیرساخت‌ها با مشکلاتی جدی و زیادی مواجه هستیم که امیدوارم با همکاری مردم، خیران و مسؤولان هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه کار خود را با قناعت و حداقل هزینه انجام می‌دهد ، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر طلبه‌ها از خوابگاه استفاده می‌کنند، هزینه های حوزه افزایش می‌یابد و همین امر نیاز به وقف برای حوزه و کمک خیران را بیشتر کرده است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: امسال برای اولین بار زمینه شرکت در سطح چهار (درس خارج حوزه) به صورت غیرحضوری برای کارکنان و اساتید مدرسه علمیه در استان فراهم شده که امید است به این کار به مرور زمان بر تعداد استادان خبره و متخصص در سطح استان افزوده شود./968/302/ب3

ارسال نظرات