۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۸۶۳۷۵
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی خبر داد؛

اجرای طرح قرآنی 1449 در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح قرآنی 1449 در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت:
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری آزمون طرح بزرگ قرآنی 1449 با محوریت سوره یس خبر داد و اظهار داشت: حد نصاب امتیاز لازم برای قبولی و شرکت در مرحله قرعه کشی کشوری، امتیاز 18 از 30 است که اسامی برگزیدگان از سوی مجری استانی طرح به ستاد مرکزی 1449 ارسال می شود.


وی با بیان این‌که 191 کلاس در 124 باب کانون فرهنگی هنری مجری طرح قرآنی 1449 تشکیل شد که 2 هزار و 882 نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: 55 کلاس ویژه خواهران در سطح استان آذربایجان شرقی تشکیل شد که 32 کلاس خواهر روستایی از 19 کانون روستایی به استعداد 501 نفر و 23 کلاس خواهر شهری از 14 کانون شهری به استعداد 360 نفر برپا شد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد 136 کلاس ویژه برادران در کانون های مجری این طرح برپا شد که 63 کلاس در 52 کانون روستایی به استعداد 927 نفر و 73 کلاس در 59 کانون شهری به استعداد هزار و 51 نفر تشکیل شد.


هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نشست آموزشی و توجیهی یک روزه خانه های فرهنگ دیجیتال مساجد استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این نشست آموزشی و توجیهی، فردا چهارشنبه 18 شهریور در مجتمع دیجیتال 29 بهمن تبریز برگزار می شود.


وی با اشاره به این‌که پنج کارگاه آموزشی نیز از ساعت 9 تا 18 روز چهارشنبه در مجتمع دیجیتال 29 بهمن تشکیل خواهد شد، افزود: حمایت، نحوه تعامل با مراکز و مدیریت خانه های فرهنگ دیجیتال، اهداف و وظایف شبکه ملی فرهنگ، چارت سازمانی شبکه ملی فرهنگ، کارآفرینی، خودکفایی و تعامل با دیگر مراکز آموزشی و اقتصادی و فرهنگی، اینترنت پاک، فروش محصولات نرم افزاری و تولیدی و گیم نت از جمله موضوعات آموزشی این کارگاه است.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی با اعلام این‌که هم اکنون 10 خانه فرهنگ دیجیتال در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یک روزه با همکاری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، شبکه ملی فرهنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مجتمع فرهنگی دیجیتال 29 بهمن تبریز برگزار می شود.


وی همچنین از برگزاری اولین جشنواره ملی عکس آسمانی ها، به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: شرکت ‌کنندگان در این جشنواره می‌ توانند به گردآوری تصاویری از برگزاری اوقات فراغت(آسمانی ها) بپردازند، با این توضیح که آثار شرکت‌کنندگان در کلیه بخش‌های جشنواره باید مرتبط با سال 94 باشد.


هادی نیا با بیان این‌که هر شرکت‌ کننده می ‌تواند در هر بخش رقابتی جشنواره، جمعا پنج قطعه عکس ارسال کند، یادآور شد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا 28 آبان سال جاری به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مازندران تحویل دهند، عکس‌های ارسال شده به دبیرخانه در 2 بخش مجزا به صورت حرفه ای و آماتور(دوربین حرفه‌ای و موبایل) مورد ارزیابی و داوری قرار می‌ گیرد./935/302/ب2

ارسال نظرات