۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۸۶۸۸۱
امام جمعه سنقر:

رسالت طلاب و روحانیان استمرار رسالت انبیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با بیان این که رسالت حوزه های علمیه نشر اسلام و ارزش های اسلامی است گفت: رسالت طلاب و روحانیان استمرار رسالت اولیا و انبیای الهی است.
حجت الاسلام برقراري

حجت الاسلام شمس الله برقراری امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ابراز داشت: جوامع بشری برای یافتن راه زندگی به غرب و شرق مراجعه کردند و طرح ها و تزهای مختلفی را به اجرا گذاشتند اما هیچ یک از آن ها جوابگوی نیاز جامعه نبود زیرا تنها راه سعادت بشریت در پیمودن مسیر فرستادگان الهی است.
 
امام جمعه سنقر ادامه داد: رسالت شناساندن این راه بر دوش حوزه های علمیه قرار دارد، رسالت طلاب و روحانیان استمرار رسالت اولیا و انبیا الهی است و نمی توان برای این رسالت حد و مرزی قائل شد.
 
وی با اشاره به بی نظیر بودن رسالت حوزویان خاطرنشان کرد: همان گونه که دین اسلام نامحدود و برای تمام افراد جهان است، رسالت حوزه های علمیه نیز که نشر اسلام و باورهای عمیق شیعی است محدود به کشور نبوده و به وسعت جهان است.
 
حجت الاسلام برقراری ایجاد انگیزه در طلاب را یکی از لوازم تکاپوی علمی در حوزه های علمیه دانست و یادآور شد: طلاب باید به خاص و منحصر به فرد بودن رسالت حوزه های علمیه واقف باشند، شناخت فضای فعلی جامعه و جهان موجب ایجاد انگیزه در طلاب می شود و فضاهایی جهت عرض اندام در زمینه علمی و معارف در اختیار آن ها قرار می دهد.
 
وی نشاط طلبگی در دوران تلمذ را حاصل احیای دین دانست و عنوان داشت: وقتی نشاط در فضای حوزه وجود داشته باشد طلاب اهل مباحثه و پیش مطالعه و خلاصه نویسی می شوند زیرا به دنبال پاسخگویی به نیاز جامعه هستند.
 
امام جمعه سنقر ادامه داد: چشیدن شهد شیرین علم آموزی در دوران تلمذ و تعلم، بزرگ ترین نشاط را درطلاب پدید می آورد، زیرا علم به مثابه یک عبادت است، اهمیت علم آموزی به حدی است که شب زنده داری برای کسب علم در کنار مطالعه قرآن قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام برقراری در پایان مطالعه حوزوی را از برترین مطالعات در دین دانست و گفت: علم آموزی در حوزه علمیه یادگیری کتاب و سنت خدا و انبیاء الله است و بکارگیری این علوم در جامعه می تواند بسیاری از منکرات را کاهش دهد./857/302/ب3

ارسال نظرات