۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۹۱۵

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ ثبت دو وقف جدید در اصفهان، طرح تعویض قرآن های فرسوده در مبارکه، ثبت بیش از 8 میلیارد ریال وقف در گلپایگان، دو وقف جدید در فریدن و اخذ سند برای چند رقبه شهرستان نطنز از اهم اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان می باشد.
اداره اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد هادی روح الامینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان اظهار داشت: دو وقف جدید به ارزش بیش از 21 میلیارد ریال در شهر اصفهان توسط دو واقف نیک اندیش به ثبت رسید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یک بانوی اصفهانی به نام حاجیه خانم ایران علی عسگری جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره همسر مرحوم خود قاسم جانثاری یک باب منزل مسکونی را وقف کرده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه افزود: این وقف شامل 6 دانگ عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی در دو طبقه واقع در بخش 5 شهرداری اصفهان خیابان خاقانی، کوچه مسجد مهدویه، شماره 16 بن بست فردوسی پلاک 169 می باشد که مساحت این منزل مسکونی 283 متر مربع است و ارزش آن بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

 

حجت الاسلام  روح الامینی در ادامه بیان کرد: این بانوی خیر و نیک اندیش طبق وقف نامه ای که تنظیم کرده است عواید حاصل از این وقف را جهت نشر معارف قرآن، حفظ قرآن کریم، تفسیر و ترویج قرآن کریم صرف نموده است.

 

وی ادامه داد: همچنین جعفر اکبری نیز دیگر واقف نیک اندیش اصفهانی یک باب منزل مسکونی را وقف کرده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه گفت: این منزل مسکونی در پل بزرگمهر، خیابان سلمان فارسی، محله سنارت، کوی بهار، منزل دوم واقع شده است که این ملک به مساحت 107 متر مربع می باشد و ارزش این منزل مسکونی بیش از 1 میلیارد و 70 میلیون ریال برآورد شده است.

 

حجت الاسلام روح الامینی در ادامه خاطر نشان کرد: این واقف نیک اندیش طبق وقف نامه ای که تنظیم کرده است خواسته که این منزل به دوطبقه گسترش پیدا نماید و یک طبقه آن برای خانه عالم اختصاص داده شود و عواید حاصل از طبقه دیگر آن جهت تامین امورات و هزینه های مسجد امام سجاد(ع) محله سنارت صرف گردد.

 

طرح تعویض قرآن های فرسوده در مبارکه

علی مبشری سرپرست دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در راستای جمع آوری قرآن ها، کتاب های مفاتیح الجنان و ادعیه های فرسوده طرحی را آغاز کرده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای این طرح با همکاری مساجد، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و اهالی شهرستان و با مشارکت موسسه معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) مبارکه که مدیریت آن برعهده حجت الاسلام و المسلمین ملکی است در حال اجرا می باشد.

 

سرپرست دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: این همچنین با همکاری شهرداری مبارکه به مدت یک هفته اجرا می شود.

 

مبشری در ادامه بیان کرد: در این طرح حدود 3000 جلد کتاب های مذهبی فرسوده جمع آوری می شود و همچنین در همین راستا نیز با دیگر ادارات اوقاف و امور خیریه استان نیز مکاتبه ای صورت گرفته شده است تا در صورت تمایل و آمادگی آن ها نیز کتب فرسوده خود را جهت تعویض جمع آوری و به این اداره ارسال نمایند.

 

بیش از 8 میلیارد ریال وقف در گلپایگان به ثبت رسیده است

حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اظهار داشت: از اول سال 94 تا کنون 12 وقف جدید توسط واقفین نیک اندیش در این شهرستان به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور 8 وقف جدید را به عنوان سهمیه برای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در سال 94 تعیین کرده بود ولی با عنایت خدا و تلاش های صورت گرفته شده در این شهرستان تا کنون 12 وقف جدید به ثبت رسیده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه افزود: اولین وقف توسط واقف نیک اندیش علی عظامی صورت گرفت که وی عرصه و اعیاین یک باب منزل مسکونی به مساحت 500 متر مربع را واقع در روستای ملازجان به ارزش 500 میلیون ریال و جهت روضه خوانی و انجام امور خیر به ثبت رسانید.

 

حجت الاسلام طاهری در بیان کرد: همچنین توسط سکینه بوراوی این بانوی خیر و نیک اندیش نیز دو وقف در روستای شادگان به ثبت رسید که شامل؛ 4 جریب زمین کشاورزی به ارزش 400 میلیون ریال می باشد که مطابق نظر این بانوی خیر عواید حاصل از این موقوفه جهت ترویج قرآن کریم و کمک به افراد نیازمند صرف خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آیت الله سید مرتضی محمودی نیز همزمان در شهر گوگد گلپایگان 5 وقف را جدید را با نیت صرف عواید این موقوفات در راستای عزاداری سید الشهدا(ع) و اطعام عزادارن در ایام محرم به ثبت رسانید که این موقوفات 5 قطعه زمین زراعی می باشند که این موقوفات بیش از یک میلیارد و 310 میلیون ریال ارزش دارند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه گفت: حاج حسین نوروزی و فاطمه نیک نامی این دو واقف خیر و نیک اندیش نیز هردو با هم 5 دانگ از 6 دانگ یک باب آشپزخانه و دو واحد مسکونی را با نیت صرف عواید این موقوفات در راستای اطعام عزادارن سید الشهدا در ماه محرم وقف کردند که این وقف ها نیز بیش از 3 میلیارد و 320 میلیون ریال ارزش ریالی دارند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه افزود: همچنین حسینعلی سخایی نیز دیگر واقف نیک اندیش 1500 متر زمین زراعی را با نیت ترویج قرآن کریم و کمک به فقرا به ارزش 150 میلیون ریال را وقف کرده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ارزش کل وقف هایی که تا کنون به ثبت رسیده اند بیش از 8 میلیارد و 710 میلیون ریال است که امیدوارم تا پایان سال 94 این تعداد از موقوفات به بیش از دو برابر برسد.

 

دو وقف جدید در فریدن

فرشید هاشمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن با بیان این که توسط دو واقف نیک اندیش چند وقف جدید در شهرستان فریدن به ثبت رسید، گفت: رحیم کرمی یکی از واقفین نیک اندیش 24/22 حبه از 64 حبه آب و املاک خود را در چادگان وقف کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش در وقف نامه ای این ملک را برای کمک به طلاب حوزه علمیه امام حسن عسگری چادگان وقف نموده است.

 

هاشمی در ادامه با بیان این که همچنین ارزش وقف انجام شده توسط رحیم کرمی 500 میلیارد ریال می باشد، گفت: فاطمه کرمی نیز دیگر واقف نیک اندیش است که وقفی را در شهر چادگان انجام داده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه عنوان کرد: این بانوی واقف و نیک اندیش 12/1 حبه از 64 حبه آب و املاک چادگان خود را طبق وقف نامه در سامانه موقوفات به ثبت رسانید.

 

هاشمی  با بیان این که ارزش وقف این بانوی نیک اندیش 250 میلیارد ریال می باشد، گفت: طبق خواست واقف نیک اندیش فاطمه کرمی عواید حاصل از این موقوفه صرف تامین هزینه عمران و نگهداری حوزه علمیه امام حسن عسگری چادگان خواهد شد.

 

اخذ سند برای چند رقبه شهرستان نطنز

حجت الاسلام مرتضی اکبری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز اظهار داشت: یکی از مهمترین مصادیق حفظ عین موقوفه ، سند دار کردن رقبات موقوفات می باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز نسبت به اجرا و برداشت تعداد 63 رقبه با کاربری عرصه واعیان تجاری و مسکونی اقدام نموده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز توانست توسط کارشناس بهره وری و اجارات این اداره اطلاعات لازم را برای سند دار شدن این رقبات تهیه نماید.

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه بیان کرد: جمع آوری این اطلاعات و تهیه نقشه های لازم در مدت دو هفته انجام شد و همچنین تکمیل اطلاعات پایه رقبات و تاییدات مربوطه درسامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات به ثبت رسید./939/203/ب3

ارسال نظرات