۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۰۴۰
آیت الله علم الهدی:

معرفی آمریکا به عنوان فرشته نجات هدف قلم های مسموم است/ روحیه انقلابی کشور را حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جریان مذاکرات هسته ای‌ برخی ها با قلم مسموم خود و برخی ها با فعالیت رسانه ای شروع به پخش سه پیام ‌در جامعه کردند، گفت: پایان استکبار ستیزی با کشور های غربی، کنار آمدن با نظام بین المللی آمریکا برای فعالیت مستمر و شناختن آمریکای بزرگ به عنوان یک فرشته نجات از اهداف آنان است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه، در تفسیر سوره مبارکه انسان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند که ما برای کفار زنجیر هایی را آماده کردیم، همچنین در این سوره سخن های فراوانی از کافرین و سرنوشت آنان مطرح شده است.


امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: سوره انسان بیانگر این حقیقت است که عناصری که در نماد سازی زندگی نقطه مقابل انسان الگویی قرآن قرار می گیرند، کافر بوده و در عرصه هدایت تشریعی خداوند راه کفران را پیش گرفته اند و در آخرت به عذاب سختی دچار می شوند.


وی شناخت کفار، آماده سازی خداوند برای انسانهای غیر الگویی و تبیین معنای واقعی اغلال و سعیر را سه نکته اساسی سوره انسان خواند و تصریح کرد: هدایت تشریعی خداوند متعال، انسان شاکر و کفور را از یکدیگر فاصله می اندازد، اما انسان متضاد با انسان الگویی قرآن کافر بوده و اگر بنا باشد تا قرآن کریم به ما انسان ممتازی را معرفی کند، این انسان ممتاز وجود بزرگوار امام علی(ع) است.


آیت الله علم الهدی با بیان این که انسانی که بر خلاف همه مولفه ها و شاخصه های الگویی قرآن حرکت کند، کافر است؛ خاطر نشان کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است که هر کسی که ائمه اطهار را انکار کرد، کافر  است، همچنین بسیاری از مذاهبی را که ما به عنوان مسلمان شناخته ایم، مقام ولایت امیر مومنان را قبول ندارند و از منکران توحید، نبوت و امامت هستند.


امام جمعه مشهد مقدس افزود: در سوره مبارکه انسان، مقصود از کافران عناصری هستند که در برابر انسان الگویی قرآن بسیاری از امتیازات را در زندگانی خود از بین برده و کفر به معنای پوشیدن در زبان راغب اصفهانی و به معنای شب در میان اعراب معروف است زیرا که سیاهی شب، اشخاص و حقایق را می پوشاند.


کافران به دنبال اخلال در شریعت اسلام با پوشاندن حقایق دینی هستند

وی با بیان این که کافر به کسی می گویند که خدا، وحدانیت خدا و  قرآن و شریعت،  را انکار کند، گفت: در عین حال انسانی که با قلم یا قدم یا بیان خود به شریعت اسلام اخلال وارد کند و این اخلال سبب ضربه به اسلام شود، سبب می شود واقعیتهای دین اسلام پوشیده باقی مانده و به بدنه اسلام ضربه وارد شود؛ همچنین قرآن کریم تنها شخصیت امیر مومنان را به عنوان انسان الگویی قرآن معرفی کرده و امروزه کسانی که بر ضد ولایت امیر مومنان قیام می کنند و بدینوسیله بر پیکره اسلام ضربه وارد می کنند،کافران حقیقی هستند.


امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به هفته زیارتی امام رضا(ع) و روز دحوالارض گفت:‌در این هفته سفره ویژه ای برای مهمانان علی بن موسی الرضا(ع) گسترده شد و همه ما متنعم به عنایت خاص مولا در این چند روز بودیم، ‌همچنین پس از سید الشهدا زیارت هیچ امامی همچون امام رضا(ع) تا این اندازه مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار قرار نگرفته است.


وی با بیان این که هیچ امامی به جز امام رضا(ع) مردم را به زیارت خودش دعوت نکرده است، اظهار کرد: این نکته قابل تامل چندین پیام را می تواند در خود  داشته باشد، بدون شک غربت در شهادت و دور بودن مزار در میان سایر ائمه نمی تواند دلیلی قانع کننده و مستدل برای این مهم با توجه به جدی بودن اسلام باشد، همچنین سفارشات ائمه اطهار نیز بر سلسله مبانی استوار است.


آیت الله علم الهدی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) پیش بینی می کردند که آینده اسلام به آن جا منتهی می شود و دیگر در مدینه متمرکز نیست، وهابیت ملعون و انگلیس ناپاک امروزه تمام مقدسات پیامبر را زیر پایشان گذاشته اند و مدینه را مرکز حکمرانی خود کرده اند.

 

امید برخی ها برای حضور آمریکا  در کشور خیال خامی بیش نیست

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که ائمه  اطهار پیش بینی می کردند که نقطه ای که دست استکبار به آن نمی رسد، روزی کانون پخش اسلام  خواهد شد و آنجا خراسان است؛ خاطر نشان کرد: امروزه نیز استکبار جهانی دستش به این نقطه با فداکاری مردم نخواهد رسید و به جهت قبه الاسلام بودن مشهد سفارش های فراوانی به زیارت امام رضا(ع)  شده است، همچنین مشهد سکوی پرشی در توسعه اسلام به همه کره زمین می باشد.

 

وی با بیان این که ما سرباز این جریان پیامبر گرامی اسلام هستیم، یادآور شد: ما فدایی و قربانی این اصل هستیم که این جا را همچنان قبه الاسلام حفظ کنیم و نگذاریم مورد دستبرد استکبار جهانی قرار بگیرد، همچنین کسانی که در گوشه و کنار در قالب جریانهای سیاسی خواب حضور آمریکا در این کشور را می بینند،‌ دچار خیال خام شده اند.


آیت الله علم الهدی افزود: مذاکرات هسته ای که با اروپا و آمریکا شروع شد،‌ برخی ها با قلم مسموم خود و برخی ها با فعالیت رسانه ای شروع به پخش سه پیام ‌ پایان استکبار ستیزی با کشور های غربی، کنار آمدن با نظام بین المللی آمریکا برای فعالیت مستمر و شناختن آمریکای بزرگ به عنوان یک فرشته نجات  کردند اما به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کنند.


امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که هرگز نباید  اعتدالی را که شعار دولت یازدهم بود با نرمالیزاسیون یکسان دید، گفت:‌ اعتدال به مفهوم سیاستگذاری  در شرایط افراطی و زیر پا گذاشتن  اصول و آرمانها در شرایط تفریطی نیست بلکه یک روش عقلایی برای مدیریت و سیاستگذاری سالم بوده و نرمالیزاسیون اعتقاد دارد که با فعالیت خود می تواند ذره ذره قبایح را از بین ببرد تا  فعالیت استکبار با آرایش قوی جلوه داده شده و از نفرت مردم نسبت به استکبار کاسته شود.


نگرانی مردم از ترافیک رفت و آمد  اروپایی ها به کشور/ روحیه انقلابی مردم رویای صهیونیستها را نابود می کند

وی  با بیان این که ترافیک رفت و آمد اروپایی هایی را که این هفته  به کشور داشتیم، خطرناک است، تصریح کرد:‌ فعالیت مسوولان در این که اعلام کردند ما بازار های مصرفمان را از ابزار های بنجل غربی پر نمی کنیم، قابل تقدیر است؛  اما رفت و آمد های اروپایی ها به کشور مردم را نگران می کند زیرا که ما چیزی جز جنایت و آدم کشی از غرب ندیده ایم.


آیت الله علم الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر با حکمت مدبرانه خود گفتند که از این پس مذاکره با آمریکا ممنوع است، ‌ما با همه جا به جز آمریکا مذاکره می کنیم زیرا که مذاکرات هسته ای مساله نرمالیزاسیون نبوده و صهیونیستها خیال کرده اند که در بستر مذاکرات و برجام می توانند زندگی راحتی پیدا کنند و می گویند ما تا 25 سال دیگر از دست ایران راحت می شویم.


امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سخن مدبرانه مقام معظم رهبری در قبال این لاف صهیونیستها خاطر نشان کرد:‌  ایشان فرمودند که شما تا 25 سال دیگر اصلا وجود ندارید که بخواهید تصمیم گیری کنید، آن ها هرگز نمی توانند افرادی را که پایبند به سیاست های انقلاب در کشور  هستند، از عرصه سیاست کنار بزنند و این سینه چاک ها در خیابان با دشمنان مقابله می کنند.


وی با بیان این که در حال حاضر روحیه انقلابی امت اسلامی کشور را در برابر خطر ها و تهدید ها حفظ کرده است،‌گفت: مردم با همین روحیه انقلابی با کوچکترین احساس خطری به صحنه می آیند و به این ها نمی توان برجسب افراطی زد، بلکه باید با اعتدال برخواسته از دستورات مقام معظم رهبری راه را پیش گرفت تا با امداد و مشیت خداوند متعال دست دشمنان را کوتاه کرد./864/پ201/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
روز واقعه:25 ذی القعده
روز بیست و پنجم ماه ذوالقعده به نام دحو الارض شناخته می شود. بر اساس روایات در چنین روزی اولین خشکی های زمین که به طور کامل زیر آب بود در محل کعبه نمایان شد. در آداب اسلامی این روز بسیار پرفضیلت دانسته شده و دعا و عبادات خاصی برای آن بیان شده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
حوزه رسانه مهمترین رکن تبلیغی در عصر جدید هست
0
0