۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۷۲۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

دعای عرفه سبب بالا رفتن معرفت انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که دعای عرفه در مساجد لرستان برگزار می شود، گفت: این دعا موجب معرفت و عرفان انسان می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری دعای عرفه، گفت: در مراسمی همچون حج و در روزی به نام عرفه که همه حجاج در صحرای بزرگ عرفات جمع می شوند احساس می شود، که باید این گونه دعا و مناجاتی با خداوند صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که دعای عرفه همان گونه که از اسمش پیداست باعث معرفت و عرفان انسان می شود، افزود: دعای عرفه حرف دل است و آنچه که ما توان گفتنش را نداریم از زبان معصومین(ع) ادا می شود.

 

حجت الاسلام حنان با بیان این که دعای عرفه توسط امام حسین(ع) که یکی از بزرگترین شخصیت های دینی و اعتقادی ماست قرائت شده و به ما رسیده است، عنوان داشت: کسی جز امام حسین(ع) نمی توانست حق این روز را ادا کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: هر آنچه دین و مسلمانان دارند از وجود با برکت امام حسین(ع) است.

 

وی با بیان این که مراسم دعای با بیان این که مضامین دعای عرفه را هر شخصی نمی تواند تفسیر و تحلیل کند، عنوان کرد: دعا عرفه برگرفته از وحی است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که این گونه مراسمات و مناسک در کشور ما جاری شده است، یادآور شد: باید با استفاده از این مناسک مساجد را رونق ببخشیم.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از مردم نمی توانند در آن روز در صحرای عرفات حاضر باشند، تأکید کرد: مراسم دعای عرفه در کشور و استان باید تأثیرگذار باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: مراسم دعای عرفه در مساجد لرستان و مزار شهدا برگزار می شود و از تلویزیون پخش زنده می شود./9451/202/ب3

ارسال نظرات