۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۷۴۳۹
معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

کتاب، نمایه تولید معرفت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایه تولید معرفت در یک کشور کتاب است، با وجود اینکه تولید کتاب ما به 73 هزار عنوان در سال رسیده است اما در سه زمینه گردش، خرید و خواندن کتاب با مشکل روبرو هستیم.
صالحي، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز در هجدهمین دوره طرح ملی پنجاه هزار نمایشگاه کتاب در پنجاه هزار مدرسه که در مرکز تربیت معلم شرافت برگزار شد، گفت: کشور ما در حوزه کتاب فرصت‌های زیادی در 35 سال اخیر داشته و دارد.

 

وی افزود: یک میلیون عنوان کتابی که بعد از انقلاب چاب شده سرمایه عظیم در حوزه کتاب است که شاید با هیچ کشوری به لحاظ جهش قابل مقایسه نیست.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تعداد زیاد تولید کتاب در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: تولید کتاب با کمیت بالا در کشور ما نشان از جریان اندیشه و تولید فکر پویا دارد اما در بخش‌هایی از این جریان گرفتار ضعف هستیم.

 

صالحی افزود: با وجود اینکه ما در بخش صنعت نشر شرایط سختی داریم اما در 5 ماه اخیر تعداد کتاب‌های تولید شده 12 درصد رشد داشته است، همچنین در حوزه تولید معرفت روند قابل توجه داشتیم.

 

وی بیان داشت: با وجود اینکه تولید کتاب ما به 73 هزار عنوان در سال رسیده است اما در سه زمینه گردش، خرید و خواندن کتاب با مشکل روبرو هستیم.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد اگر قرار باشد در سه زمینه گردش، خرید و خواندن کتاب اتفاقی افتد باید ابتدا از مدرسه شروع شود، آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها ظرفیت کشف نشده برای این سه حلقه است.

 

صالحی با اشاره به اینکه نمایه تولید معرفت در یک کشور کتاب است، اظهار داشت: ما در کشور کتاب خوب فراوان داریم که باید از انبارها خارج شده در اختیار کتاب‌خانه‌های مدارس و دانش‌آموزان قرار گیرد.

 

وی افزود: در این مسیر باید کتاب‌خانه‌های مدارس مجهز شود تا کتاب در کنار دانش‌آموز باشد و صرفا کتاب‌ تکلیفی نباشد بلکه هویت کلاس به کتاب‌های آزاد آن باشد، فضای مدارس یک شبکه تولید خوب برای کتاب است که می‌تواند ظرفیت قابل توجه برای شبکه توزیع کتاب باشد.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امید که نمایشگاه‌های موقت هفته کتاب با همت دوستان در آموزش و پرورش به مقوله کتابخوانی کمک کرده و شبکه گردش، خرید و خواندن کتاب افزایش یابد./807/202/ب3

ارسال نظرات