۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۸۷۷۳۰
امام جمعه فارسان مطرح کرد؛

تشکیل نظام وکالت و جلوگیری از انحراف در جهان اسلام از مهم ترین اقدامات امام جواد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان با اشاره به این که امام جواد(ع) با تشکیل نظام وکالت سعی در اداره امور اسلام از سوی وکلا داشتند، گفت: ایجاد روش فقاهت و اجتهاد از متون قرآن و روایات برای اداره آینده اسلام و جلوگیری از انحراف در جهان اسلام از دیگر فعالیت‏ های امام جواد(ع) بود.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان ظهر امروز در ویژه مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر و در جمع طلاب، با تسلیت شهادت این امام همام، گفت: آن حضرت در 9 سالگی به امامت و در 25 سالگی  به شهادت رسیدند؛ کم سن و سالی امام(ع) در اوایل امامت زمینه برخی هجم ه‏ها علیه ایشان و نا اطاعتی ها از سوی برخی مسلمانان را به وجود آورد.

 

وی با بیان این که شخصیت، اخلاق، عصمت و علم نامحدود امام جواد(ع) سبب واقعی کسب مقام امامت از سوی خداوند بود، گفت: امام(ع) با علم لدنی خویش که از سوی خداوند در سینه داشت، به همه سؤالات علمی، قرآنی و فقهی زمان خود پاسخ گو بود.

 

امام جمعه فارسان با اشاره به استدلال امام جواد(ع) درباره امامت ابراز داشت: خود ایشان با استناد به داستان حضرت یحیی(ع) و عیسی(ع) که در دوران کودکی به مقام نبوت رسیدند، می ‏پرداختند و می ‏فرمودند که چه طور ممکن است نبی خدا در گهواره به مقام نبوت برسد و در قرآن نیز از آن به عنوان معجزه یاد شود اما کسی در 9 سالگی به مقام امامت نرسد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به توهین ‏های بنی عباس به اهل بیت(ع)، اظهار داشت: از مسائلی که در زمان امام رضا(ع) اهمیت داشت این بود که آن حضرت تا سال‏ های متمادی فرزند دار نمی‏ شدند و همین بهانه شده بود که بنی عباس امام رضا(ع) را مانند پیامبر(ص) ابتر بنامند که به حمدالله پس از ولادت امام جواد(ع) این حربه بنی عباس از بین رفت.

 

حجت‏الاسلام جمالی زاده با اشاره به روش مدیریت و امامت امام جواد(ع) تصریح کرد: مسأله غیبت معصوم که از اهمیت بسیاری برخوردار بود نیاز به پیشگیری روشی جدید در مدیریت افکار مسلمانان داشت؛ بنابراین امام جواد(ع) با تشکیل نظام وکالت سعی در اداره امور اسلام از سوی وکلا داشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: تربیت شاگردان و ایجاد روش فقاهت و اجتهاد از متون قرآن و روایات برای اداره آینده اسلام و جلوگیری از انحراف در جهان اسلام از دیگر فعالیت‏ های امام جواد(ع) بود.

 

حجت‏الاسلام جمالی زاده در پایان تأکید کرد: امام جواد(ع) امامی جوان بودند که به همین سبب بهترین الگو برای جوانان جامعه اسلامی خواهند بود؛ رفتار خردمندانه در رفتارهای اجتماعی و خانوادگی و تقوای خارق ‏العاده و علم دوستی و پرداختن به علم از مسائلی است که جوانان باید از ایشان الگو برداری کنند./9457/202/ب2

ارسال نظرات