۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۸۷۸۲۹
در آستانه آغاز سال تحصیلی انجام می شود؛

برپایی 1800 پایگاه عاطفه‌ها در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به برپایی هزار و 800 پایگاه جشن عاطفه ها در استان، افزود: در خراسان شمالی بیش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و ۵۰۰ دانشجو محروم، نیازمند حمایت خیران هستند.
اهرابي اصيلي- مديرکل کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عباس اهرابی اصیلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، اظهار کرد: جشن عاطفه ها به منظور کمک به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب محروم استان طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم شهریور ماه و نیز هشتم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال جشن عاطفه ها در استان با شعار «مهر در انتظار همدلی» در هزار و 849 پایگاه ثابت و سیار شامل مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری کمیته امداد، پایگاه های بسیج، معابر، میادین، دفاتر این نهاد و میعادگاه ها و مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

اهرابی اصیلی اضافه کرد: از هزار و 849 پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه ها در خراسان شمالی 797 پایگاه در مدارس، 139 پایگاه بسیج، 37 پایگاه ثابت، 11 پایگاه سیار، 347 پایگاه در مساجد و 518 پایگاه نیز در مراکز نیکوکاری سطح استان دایر می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: افزون بر روزهای 26 و 27 شهریورماه، در روز هشتم مهرماه نیز همزمان با سراسر کشور زنگ عاطفه ها در تمامی مدارس استان خراسان شمالی به صدا درآمده و دانش آموزان به کمک هم کلاسی های محروم خود می آیند.

 

اهرابی اصیلی با بیان اینکه اکنون بیش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و 500 دانشجو و طلبه محروم خراسان شمالی تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار دارند، افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی بیش از 30 هزار قلم لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند استان نیازسنجی شده که برای تأمین همه این کالاها اعتباری بالغ بر 257 میلیون ریال نیاز است.

 

وی ادامه داد: افزون بر 30 هزار قلم لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان محروم خراسان شمالی، نیازهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد چرا که این دانش آموزان و دانشجویان افزون بر لوازم التحریر نیازهای دیگری از جمله لباس و کیف و کفش هم دارند.

 

اهرابی اصیلی با دعوت از مردم نوع دوست و خیران استان خراسان شمالی برای مشارکت پرشور در جشن عاطفه های امسال، اظهار کرد: در جشن عاطفه های پارسال در این استان پنج میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی مردم کمک شد اما امسال انتظار می رود مشارکت مردم خراسان شمالی نسبت به جشن عاطفه های سال گذشته 40 درصد افزایش یابد.

 

به گفته وی کمک های مردم در جشن عاطفه ها در کمتر از 48 ساعت بعد از جمع آوری به دست دانش آموزان، دانشجویان و طلاب محروم این استان می رسد.

 

اهرابی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی برای مشارکت بیشتر مردم در کمک به نیازمندان، تصریح کرد: در جشن عاطفه ها اولویت مشارکت های مردمی، شامل کمک های نقدی است اما در صورتی که افرادی مایل به اهدای کمک های غیرنقدی هستند از آنها تقاضا می شود به منظور حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند، لوازم اهدایی آن نو و تازه باشند.

 

گفتنی است، در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی 120 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و 40 هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند./9314/202/ب3

ارسال نظرات