۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۸۷۲
معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان خبر داد؛

برگزاری طرح امین و اعزام مبلغ به مدارس همدان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان با تشریح فعالیت‌های این معاونت در طول سال، گفت: از کارهایی که معاونت تبلیغ در قالب اعزام بلند مدت انجام می دهد طرح امین و اعزام مبلغ به مدارس است.
حجت الاسلام قاضي‌خاني، معاون تبليغ حوزه هاي علميه همدان

حجت الاسلام قاضی‌خانی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، گفت: از کارهایی که معاونت تبلیغ در قالب اعزام بلندمدت انجام می‌دهد طرح امین و اعزام به مدارس است.


وی تصریح کرد: روند کار به این صورت است که طلابی که حداقل سطح یک حوزه را به اتمام رسانده‌اند، از لحاظ توانمندی برای کار تبلیغی شناسایی شده و به قم معرفی می‌شوند و بعد از تأیید صلاحیت در مصاحبه تخصصی و تشکیل پرونده در پی توافق انجام شده با آموزش و پرورش به مدارس اعزام می شوند.


معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان  با اشاره به اینکه که کار این مبلغان براساس شاخص‌های طرح تربیتی است، بیان داشت: مبلغان قبل از اعزام طی دوره‌ای با این طرح آشنا می شوند و وظیفه آنها در مدارس با وجود مربی پرورشی، انجام کارهای زمین مانده در بحث فرهنگی، اعتقادی، مراسم و برگذاری نماز جماعت است.


وی در ادامه افزود: مبلغان طرح امین با شروع کلاس‌ها، از صبح تا ظهر در مدرسه حضور داشته و در فرصت‌های زنگ تفریح و ساعت‌های خالی با انجام برنامه های مختلف از جمله مشاوره دینی، پرسش و پاسخ و برگزاری برنامه های خاص در مناسبت‌ها، هماهنگ با مربی پرورشی از این ظرفیت برای انجام رسالت و هدف خود استفاده می‌کنند.


حجت الاسلام قاضی‌خانی در ادامه با اشاره به علت نامگذاری این طرح به امین بیان داشت: از آنجایی که مبلغان کارهای دینی و تربیتی مدارس را به امانت می‌گیرند و مدارس آنها را امین خود می‌دانند مبلغ امین نام گرفته اند.


وی با تأکید بر اینکه عمده هدف مبلغان در مدارس پسرانه ایجاد زمینه جذب دانش آموزان به حوزه است، اظهار داشت: چارچوب تربیتی برای مبلغان مشخص شده اما تعیین محتوا به عهده خودشان است و می‌توانند برنامه ها را بومی‌سازی کرده و نسبت به ظرفیت هر منطقه کار تبلیغی انجام دهند.


وی در پایان به فراگیربودن این طرح در کشور اشاره کرد و افزود: ظرفیت اعزام مبلغان این طرح محدود بوده و حدود 5/1درصد است که امیدواریم با پیگیری به دو درصد نیز برسد، به طوری که بتوانیم برای 2 هزار مدرسه در استان همدان 40 نفر مبلغ اعزام کنیم./866/302/ب2

ارسال نظرات