۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۹۳۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت ترویج ازدواج آسان در جامعه/ مقابله با گسترش طلاق نیازمند تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقابله با گسترش طلاق نیازمند تحکیم بنیان خانواده است، گفت: همه مدیران و خانواده ها وظیفه دارند برای تحکیم بنیان خانواده گام بردارند تا شاهد فروپاشی کانون مستحکم و اثربخش خانواده نباشیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره روز ازدواج و سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهارداشت: در زندگی این دو شخصیت بزرگوار درس های گرانقدری وجود دارد که می توانیم با بهره گیری از آن زندگی خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهیم.


امام جمعه آمل با اشاره به این که بهره گیری از سیره زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) نیاز ضروری برای زوج های جوان است، گفت: زوج های ما باید تلاش کنند با استفاده از سیره عملی این بزرگواران آرامش و آسایش را در سایه تحقق تعالیم والای دینی در زندگی خود نهادینه کنند.


وی تصریح کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) عامل تعالی و تکامل انسان است که می توانیم با حرکت در این مسیر نورانی به جایگاه ارزنده و گرانقدری دست پیدا کنیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ ازدواج ثمرات و برکات ارزنده و گرانقدری دارد، گفت: ضرورت دارد در راستای گسترش فرهنگ ازدواج تلاش کنیم که می تواند نقش شایسته ای در راستای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که دولتمردان زمینه لازم را برای ترویج فرهنگ ازدواج محقق کنند، بیان داشت: باید تلاش های شایسته ای صورت گیرد تا بتوانیم زمینه های ازدواج نسل جوان جامعه را فراهم کنیم که دولت و ملت در این عرصه دارای وظیفه ای مهم و اساسی هستند.


امام جمعه آمل ادامه داد: توقعات نابجا و مهریه های سنگین باید از مسیر ازدواج جوانان رفع شود و اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد تا بتوانیم زمینه ازدواج آسان نسل جوان جامعه را فراهم کنیم که دارای برکات و دستاوردهای ارزنده ای است.


وی با بیان این که انتظارات نابجا آسیبی در مسیر ترویج ازدواج است، گفت: همگان باید تلاش کنند در مسیر ترویج ازدواج آسان گام بردارند که در تعالیم والای دینی و سیره اهل بیت(ع) به این امر مهم و اساسی توجه شده است.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحکیم بنیان خانواده جامعه را در مسیر تعالی قرار می دهد، بیان داشت: دشمنان به جایگاه و ظرفیت ارزشمند کانون خانواده دست پیدا کردند و تلاش دارند در راستای تضعیف آن گام بردارند.


حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: گسترش شبکه های ماهواره ای با هدف ضعیف بنیان خانواده و دین محوری در جامعه است که تلاش دارند با اقدامات خود در مسیر ترویج سبک زندگی غربی گام بردارند.


امام جمعه آمل با بیان این که مقابله با گسترش طلاق نیازمند تحکیم بنیان خانواده است، گفت: همه مدیران و خانواده ها وظیفه دارند برای تحکیم بنیان خانواده گام بردارند تا شاهد فروپاشی کانون مستحکم و اثربخش خانواده نباشیم.


وی با انتقاد از گسترش پدیده طلاق در جامعه بیان داشت: ضرورت دارد با برنامه ریزی منسجم و انجام فعالیت های فرهنگی زمینه لازم را برای مقابله با پدیده طلاق فراهم کرده و تلاش های ارزشمندی در این راستا صورت دهیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی همواره مورد توجه مقام معظم رهبری است که بهره گیری از آن می تواند زندگی ما را در مسیر تقرب به  پروردگار متعال قرار دهد و تعالی بخش برنامه های فردی و اجتماعی انسان باشد./1314/302/ب3

ارسال نظرات