۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۸۷۷۷
استاد دانشگاه:

امروز بیش از هر زمان نیاز به معرفی چهره رحمانی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند چهره اسلام را به عنوان یک مکتب خونریز، بی‌رحم، بی عاطفه و نامروت معرفی کنند بنابراین بیش از هر زمان ما وظیفه داریم که با گفتار و رفتار درست چهره رحمانی اسلام را به دیگران نشان داده و معرفی کنیم.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه عصر امروز در جلسه سخنرانی کلاس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: سخن گفتن ساده اما عمل کردن سخت است، پیامبر(ص) فرمودند: هیچ خیری در سخن گفتن نیست مگر آنکه عمل و کردار به دنبال داشته باشد.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: خدا رحمت کند کسی را که خود را بشناسد؛ یعنی بداند که اشرف مخلوقات است باید به هدف متعالی انسانی برسد.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: خداوند همه چیز را برای انسان و انسان را برای خود خلق کرده است، امام زمان(عج) انسان کامل الهی بر روی زمین است که اگر لحظه‌ای وجود نداشته باشد زمین اهل خود را می‌بلعد.

 

نیکنام بیان داشت: انسان زمانی دچار گناه می‌شود ارزش و قیمت خود را به عنوان انسان فراموش می‌کند، انسان اگر دنبال روح الهی خود باشد متوجه خواهد شد صرفا متعلق به این دنیا ندارد بلکه برای ملکوت و عالم دیگر خلق شده است.

 

وی گفت: انسان باید بداند که از کجا آمده در کجا زندگی می‌کند و در نهایت به کجا خواهد رفت اگر به این نکات و جهان آخرت توجه داشته باشد قدر ارزش انسانی خود را نیز خواهد دانست.

 

استاد دانشگاه به اشاره به اخلاق نیکو عنوان کرد: این درست است که ثروت حضرت خدیجه(س) در تغییر قلوب به سمت پیامبر(ص) کمک کرد یا شمشیر امیرمومنان(ع) در سرکوب جنایتکاران و بدخواهان پیامبر(ص) را یاری کرد اما در اصل آنچه پیامبر(ص) را بسیار یاری کرد خلق عظیم ایشان بود بنابراین اخلاق خوب بسیار در پیشرفت دین تاثیر دارد.

 

نیکنام اظهار داشت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند چهره اسلام را به عنوان یک مکتب خونریز، بی‌رحم، بی عاطفه و نامروت معرفی کنند بنابراین بیش از هر زمان ما وظیفه داریم که با گفتار و رفتار درست چهره رحمانی اسلام را به دیگران نشان داده و معرفی کنیم./807/202/ب1

ارسال نظرات