۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۸۹۲۹۱

دانش‌آموز 10 ساله، جوان‌ترین واقف کشور شناخته شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی جوان‌ترین واقف ایران را معرفی کرد و گفت: این واقف جوان دانش آموز 10 ساله‌ای است که تاکنون 14 عنوان کتاب کودک و نوجوان به چاپ رسانده و منتشر کرده و با وقف این کتاب‌ها عنوان کوچک‌ترین واقف کشور را به خود اختصاص داده است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید طی مراسمی در محل امام زاده سیدحمزه تبریز، 900 بسته فرهنگی و آموزشی را به دانش آموزان مستعد که از سوی آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی معرفی شده بودند، اهدا شد.


حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان این‌که در قرآن کریم و احادیث پیشوایان دینی بر ضرورت علم آموزی بسیار تأکید شده است، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد بسته های فرهنگی و آموزشی را به آنان اهدا می کنیم.


وی با بیان این‌که در سطح آذربایجان‌شرقی 2 هزار و 300 مورد موقوفه وجود دارد، افزود: از این تعداد، 50 موقوفه در راستای  علم و نشر علم وقف شده است که این آمار در شأن استانی همچون آذربایجان شرقی نیست.


حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که دانش آموزان می توانند واقف باشند، عنوان کرد: به عنوان مثال دانش آموزان می توانند با کمک همدیگر برای مدرسه آب سرد کن و یا وسایل مورد نیاز دیگر را  تهیه و وقف کنند تا خیر و برکت آن به صورت همیشگی و دائمی به آنها برسد.


وی بیان کرد: آثار صدقه، گذرا بوده ولی آثار و برکات وقف همیشگی است و کسانی که درخت، مدرسه، کتاب و غیره وقف می کنند، حتی بعد از مرگ نیز از برکات آن بهره می برند؛ از این رو بهتر است خیرین مدرسه ساز مدرسه را وقف کنند تا علاوه بر ماندگاری مدرسه از برکات دایمی آن نیز بهره ببرند.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به «ملیکا گلی» جوان‌ترین واقف کشور گفت: این دانش آموز 10 ساله تاکنون 14 عنوان کتاب کودک و نوجوان به چاپ رسانده و منتشر کرده و با وقف این کتاب‌ها عنوان کوچک‌ترین واقف کشور را به خود اختصاص داده است و دانش آموزان می‌توانند ملیکا را سرلوحه خود قرار دهند.


گفتنی است، این مراسم که با استقبال پرشور دانش آموزان همراه بود، با اجرای برنامه های شاد و متنوعی همچون تواشیح و اجرای نمایش ویژه کودکان پایان یافت./935/102/ب2

ارسال نظرات