۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۸۹۶۹۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تضعیف شورای نگهبان زمینه ساز نفوذ بیگانگان به کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای در داخل و خارج در آستانه دو انتخابات مهم خط تخریب شورای نگهبان را در پیش گرفته اند، گفت: تضعیف شورای نگهبان زمینه ساز نفوذ بیگانگان به کشور می‌شود، که باید هوشیار باشیم.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانی شهرستان رامسر، عزت و عظمت امروز اسلام ناب را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی‌های علما در تاریخ دانست و گفت: علما و فقهای دین با احساس مسؤولیت و تکلیفی که در آن مقطع احساس کرده بودند با اقتدار در برابر دشمنان قسم خورده دین ایستادند.

 

وی با اشاره به این‌که اگر بصیرت و هوشیاری علمای دین نبود، عزت امروز حاصل نمی شد، خاطرنشان کرد: دشمنان در هر مقعطی به دنبال نفوذ و تضعیف اسلام ناب بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش علما و روحانیت در هر مقطعی از این انقلاب پررنگ و اثرگذار بوده است، تصریح کرد: همراهی روحانیت با نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که روحانیت همواره پرچم‌دار حرکت های انقلابی بوده است، خاطرنشان کرد:  روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که شیعه در تاریخ اسلام مظلوم بوده است، گفت: اما بعد از انقلاب به رهبری امام راحل شیعه جان تازه گرفت و امروز نگاه‌ همه به ایران اسلامی دوخته شده است.

 

وی با اشاره به این که روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت اصیل شیعه در دفاع از اسلام و انقلاب رمز عزت و عظمت این انقلاب در عرصه جهانی است، خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره به عنوان امین نظام و انقلاب در دل های مردم می درخشیده است.

 

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

 

حجت الاسلام مشایخ گفت: امروز اگر ایران اسلامی به عنوان یکی کشورهای مقتدر و کشوری امن با وجود نا امنی های کشورهای اطرافش شناخته می شود به برکت خون شهدا و ایثار های رزمندگان و شهدا است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه بر ضرورت بهره گیری طلاب از فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی تأکید کرد و گفت: طلاب سعی کنند خوب درس بخوانن زیرا بی سوادی و کم سوادی نقص و ننگ است و باید این نقص و ننگ را از دامن خود پاک کنند و طلاب باید بدانند که این راه و موفقیت در این راه زحمت و تلاش بسیار می خواهد.

 

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر تصریج کرد: در این راه نباید تنها به کمیت و تعداد طلبه و روحانی توجه کرد بلکه باید با تربیت یک روحانی خوب و فاضل جامعه را بیشتر به سمت خوبی ها و معارف دینی سوق دهیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران افزود: یک عالم خوب و فاضل می تواند شهر و استان و حتی کشوری را نجات دهد؛ نمونه این را می توانید در بسیاری از علما ببینید که بزرگترین آنها امام خمینی (ره) بودند که با حرکت خود کشوری را نجات داد.

 

وی با بیان این که امروز دنیا و مسلمانان جهان از حوزه های علمیه توقع دارند، بیان داشت: طلبه ها باید نگاه خود را وسیع کنند و به وسعت دنیا بنگرند، امروز دنیای اسلام و خانواده های معزز شهدا انتظار دارند که سؤوالات دینی شان و شبهه های گوناگون افراد مختلف از سوی طلاب و روحانیان که عالمان دینی شان هستند پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام مشایخ با تأکید بر این که طلاب در کنار علم آموزی نباید از مسائل سیاسی غافل شوند، خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم دین از سیاست جدا نیست برای روحانیان و طلبه ها هم است و  این طور نباشد که بگوییم این بحث تنها برای مردم است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی شود یک طلبه از نان امام زمان(عج) بخورد، در مدرسه امام زمان(عج) تربیت شود اما نسبت به ولایت، نسبت به نظام و حکومت اسلامی خود بی اطلاع باشد، چنین چیزی قابل قبول نیست، گفت: طلاب در این موارد که مهم ترین آن دفاع از ولایت است باید یک سرو گردن از دیگران جلوتر باشند و یک ولایتمدار به تمام معنا باشند.

 

امام جمعه شهرستان نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید نسبت به نظام و انتخابات بی تفاوت باشیم، بیان کرد: باید خودمان بصیرت داشته باشیم و دیگران را هم با بصیرتمان در مسائل مختلف روشن کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت های مخربانه دشمنان نظام اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات صحنه ای سرنوشت ساز در نطام ما است و مردم ما باید همیشه سعی کنند به بهترین کاندیداها رأی بدهند تا با انتخابشان نظام اسلامی بتواند به نحو احسن و خوب خدمت رسانی کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نسبت به خطر عوامل نفوذی در کشور هشدار دادند، بیان داشت: این موضوع چندین بار است از جانب ایشان تکرار شده است و باید بدانیم که این تکرار بی دلیل نیست.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که عده ای در داخل و خارج در آستانه دو انتخابات مهم خط تخریب شورای نگهبان را در پیش گرفته اند، تصریح کرد: تضعیف شورای نگهبان زمینه ساز نفوذ بیگانه به کشور است که باید هوشیار باشیم./950/201/ب2

ارسال نظرات