حیثیت علمی در دانشگاههای مجازی محفوظ است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آقای برته قائم مقام گروه علمی دانشگاه مجازی فرهنگ و معارف اسلامی، در افتتاحیه این دانشگاه که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این دانشگاه گفت: گاهی ممکن است تلقی صحیحی از واژه مجازی وجود نداشته باشد؛ اما باید دانست که عنوان مجازی در برابر حضوری است.
وی افزود: آموزش مجازی آموزشی غیر حقیقی نیست، از این رو افراد شرکت کننده در این دانشگاه و اساتیدی که حضور دارند از عناوین حقیقی و حقوقی برخوردار هستند، از این رو نمی توان گفت که مجازی بودن دانشگاه مبنی بر غیر حقیقی بودن آن است.
قائم مقام گروه علمی دانشگاه مجازی فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این که دانشگاه مجازی ثمره رشد تکنولوژی بشر است، اظهار داشت: یکی از فضاهای جدید عبارت از آموزش در فضای مجازی است، البته اینگونه آموزش ممکن است در کنار فرصت ها چالش هایی نیز داشته باشد.
وی با اشاره به مزایای آموزش مجازی ادامه داد: در آموزش مجازی اراده انسان بسیار اهمیت پیدا می کند و تعامل با دانشجو به صورت مستقیم انجام می گیرد، در دانشگاه مجازی تنها حیثیت علمی مهم است؛ از این رو ارتباط کار با دانشجویان افزایش پیدا می کند.
قائم مقام گروه علمی دانشگاه مجازی فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این که در دانشگاه مجازی محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد، ابراز داشت: این دانشگاه هزینه های تحصیل را نیز برای انسان ها کاهش می دهد، دانشگاه مجازی فضایی را ایجاد می کند تا افرادی که دارای استعداد بودند اما به دلیل تعهدات کاری و خانوادگی تحصیل را رها کردند به کسب علم بپردازند.
وی با اشاره به آفات و چالش های دانشگاه مجازی عنوان کرد: در دانشگاه مجازی دانشجو با اساتید به صورت حضوری ارتباط ندارد از این رو خود دانشجو باید برای برنامه های درشی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشد؛ از دیگر آفات این دانشگاه می توان به اشتغال دانشجویان به اینترنت و گذر بیهوده زمان اشاره کرد.
قائم مقام گروه علمی دانشگاه مجازی فرهنگ و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجوی دانشگاه مجازی باید به رسمیت شناخته شود، از این رو خانواده دانشجو باید فضایی مناسب برای تحصیل این افراد در خانه فراهم کنند.
وی اضافه کرد: در دانشگاه مجازی از اساتید مجربی به ویژه در تولید محتوای آموزشی استفاده شده است به گونه ای که این اساتید برند علم های مورد نظر هستند، محتواهای آموزشی به گونه ای تألیف شده که خودآموز هستند و بحث ها در آن ساده سازی شده است./1323/پ202/س