۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۷۵۶
استاد حوزه و دانشگاه:

نماز عاملی برای تحت الشعاع قرار دادن منکرات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نماز عالی ترین امر الهی است که اگر به درستی و با رعایت تمام شرایط آن اقامه شود، تمام منکرات را تحت الشعاع قرار می دهد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم سخنرانی و روضه خوانی مسجد امام حسین(ع) منظریه شهرضا اظهار کرد: نماز عالی ترین امر الهی است که اگر به درستی و با رعایت تمام شرایط آن اقامه شود، تمام منکرات را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

 

وی در ادامه دوری نسل جوان و بی توجهی آن به مسأله نماز را بزرگ ترین آسیب اجتماعی برشمرد و اذعان کرد: این یک مسأله تاریخی است که جوانان با بی تجربگی به بسیاری از ارزش ها بی توجهی می کنند، اما با عنایت به موقعیت حساس جهان اسلام، امروزه این غفلت پذیرفتنی نیست.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در عصری که با گسترش امکانات رسانه ای و شبکه های اجتماعی مردم می توانند از هر علمی اندوخته هایی داشته باشند، اگر جوانی از احکام و شرایط دینی خود اظهار بی اطلاعی کند، امری دور از ذهن و گاهی نشانه کاهلی است.

 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این مطلب که ترویج علوم و دانش ها نباید سبب بروز شبهاتی درباره کارآیی دین شود، گفت: این همان آسیبی است که خداوند در قرآن کریم ما را از ابتلا به آن بر حذر می دارد و از سوی دیگر اگر دقت کنیم با هر کشف علمی بخشی از حقایق قرآنی نیز مشخص می شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و عزاداری شهدای دشت نینوا تأکید کرد: امام حسین(ع) بزرگ ترین شهید راه نماز است، زیرا تمام ارزش هایی که از سوی ایشان به عنوان دلیل قیام مطرح می شود در فلسه نماز گنجانده می شود.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حفظ و اعتلای شعائر اسلامی از مهم ترین وظایف هر مسلمانی است و هر یک از ما وظیفه داریم وقتی دین در خطر باشد برای حفظ آن تلاش کنیم.

 

 

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: زمانی عزاداری برای امام حسین(ع) به کمال خود می رسد که اندیشه های آن حضرت در جسم و جان ما رسوخ کند و خود را بر انجام آن ها ملزم بدانیم./868/203/ب1

ارسال نظرات