۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۰۰۳۶
عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی:

عظمت حج در تحقق اتحاد اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی عظمت حج را در تحقق اتحاد اسلامی عنوان کرد و گفت: مسلمانان با هر نوع گرایش و مذهبی اختلاف های مذهبی را کنار گذاشته و لباس متحدالشکل می پوشند و کلمه « لا الله الا الله» را می گویند که نشان از عظمت کنگره اسلامی است.
خانه خدا

حجت الاسلام محسن افضل آبادی عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بحث حج را رهایی از خویشتن و به سوی خوبی ها رفتن عنوان و اظهار کرد: وقتی انسان از کار، زندگی، خانواده و غیره دور شده و فریضه حج را به جا می آورد، همه چیز را پشت سر گذاشته و فقط به سرچشمه هستی توجه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: فلسفه 7 دور گستن اطراف خانه خدا، قربانی کردن در منا، سعی بین صفی و مروه و بقیه مناسک حج انسان را از خود دور و به سوی معبود هدایت می کند و وقتی برگشت دیگر آن انسان اولیه نیست.

 

حجت الاسلام افضل آبادی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، تصریح کرد: کسی که حج را به جا می آورد به سمت خدا رفته و ثواب های زیادی نصیب وی شده و گناهان وی از بین می رود.

 

نقش حج در تقویت وحدت بین مسلمانان

عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص نقش حج در تقویت وحدت، گفت: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پیام صلح و دوستی و صمیمیت را برای مردم داشتند و در نامه هایی که به حکام کشورهای مختلف داشتند این پیام صلح مشهود بود و در حج نیز به همین معنا است که جمع کثیری از مسلمانان از نقاط مختلف دنیا گرد هم می ایند تا جهانیان وحدت مسلمانان را شاهد باشند.

 

وی با اشاره به فضای حاکم بر منطقه بر ضروت وحدت تأکید و اظهار کرد: امروز استعمار و غرب از حربه مذهب بر علیه مذهب استفاده می کنند و وقتی نتوانستند از بیرون بر مسلمانان غلبه کنند، با ساخت مذهب ها و تفکرهای خودساخته از جمله تکفیری، داعش، القاعده و طالبان در اقصی نقاط جهان اقدام به قتل مسلمانان کردند در حالی که این شمشیر باید بر سر کفار فرو می آمد.


حجت الاسلام افضل آبادی افزود: کلمه «لا الله الا الله» که نشانه توحید و وحدت کلمه است، گروه های ساخته غرب مانند داعش، القاعده و طالبان کاری کردند تا کسی که این کلمه را می شنود از اسلام منزجر شود و در چنین فضایی باید وحدت کلمه را در حج به دنیا نشان دهند که همه مسلمانان در برابر این تفکرهای افراطی قرار دارند.

 

عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی هدف گروه های تروریستی از قبیل داعش را نابودی مسلمانان دانست و گفت: با وجود این که دشمن اصلی خود را شیعه می دانند اما ثابت کرده اند که هر جایی مسلط شده اند، سنی ها را نیز به قتل رسانده اند بنابراین دشمن آن ها تنها شیعه نیست و با همه مسلمانان مشکل دارند.

 

وی عظمت حج در تحقق اتحاد اسلامی عنوان و اظهار کرد: مسلمانان با هر نوع گرایش و مذهبی اختلاف های مذهبی را کنار گذاشته و لباس متحدالشکل می پوشند و کلمه « لا الله الا الله» را می گویند که نشان از عظمت کنگره اسلامی است.

 

حجت الاسلام افضل آبادی به پیامدهای حج اشاره و تصریح کرد: حج موجب تقریب به خدا، وحدت، مساوات اجتماعی، شناخت مسلمانان نسبت به یکدیگر و تبادل افکار می شود.

 

عضو دفتر پژوهشکده حج و زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حاجیان باید پیام حج را مخابره کنند و دشمن را شناخته و دشمن و نقشه های آن ها را بشناسانند./1310/302/ب3

ارسال نظرات