۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۴۳۱

روایت معاون فرهنگی آموزش و پرورش از حضور در مراسم شهادتش

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در مراسم شب خاطره ها با اشاره به خاطره ای از سال های دفاع مقدس به بیان خاطره ای از شرکت در مراسم ترحیم خود به مناسبت شهادتش پرداخت.
حميد رضا کفاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم شب خاطره ها به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که بعدازظهر پنج شنبه دوم مهر ماه در حوزه هنری تهران برگزار شد، با اشاره به خاطره خود در  از شرکت در مراسم ترحیم خود گفت: در ارتفاع سلیمانه عراق در نیمه های شب مرحله اول آغاز عملیات بود که به همراه گروهی از لشکر پنج نصر به آن منطقه رفته بودیم.

 

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور رزمندگان در هوای سرد که مشغول عقب راندن دشمن بودند و شهادت آنها، گفت: بعد از شکست اولیه نیروهای عراقی و فرار آنها به سلیمانیه، من به همراه یکی از مجروحان که از او مراقبت می کردم به سمت مقر حرکت کردیم.

 

وی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: بعد از اینکه مسیر را پیدا کردیم و به مقر بازگشتیم، سایر رزمندگان برای ما مراسم ترحیم گرفتند و زیارت و دعای خواندند، ما نیز در مراسم عزای خودمان شرکت کردیم و دعا را خواندیم و گریستیم، اما بعد از آنکه بعد سنگر روشن شد با دیدن ما غوغایی شد و در نهایت شبانه پیکر شهدا را منتقل کردیم.

 

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور خود در مراکز تربیت معلم مشهد و اعزام نیرو به جبهه گفت: توسط شهید رجایی ابلاغ شده بود که به مشهد بروم، با لباس بسیجی به تربیت معلم برگشت به من گفتند با این مرکز همراهی کنم اما من قصد داشتم که به جبهه باز گردم .

 

کفاش در ادامه با بیان اینکه در مرکز تربیت معلم هزار و 200 دانشجو بود و با تبلیغات 600 نفر از هزار 200 نفر در فتح خرمشهر حضور یافتند، در ادامه گفت: 32 شهید از این مرکز تقدیم انقلاب اسلامی و روشنی بخش مرکز تربیت معلم مشهد شدند، شهید ناصر کشاور و شهید رحیمی از جمله این شهدا هستند که شادی را برای مردم به ارمغان آوردند.

 

وی با بیان اینکه عملیات کربلای چهار منجر به پیروزی عملیات کربلای پنج شد، گفت: ما بین عملیات کربلای چهار و کربلا پنج به دلیل اینکه نمی خواستم خبر شهادت رزمندگان را به خانواده هایشان برسانم، برایم سخت بود که مرخصی بگیریم و برای همین به مرخصی نرفتم.

 

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسؤولیتی که در جبهه های هشت سال دفاع مقدس به عهده او گذاشته شده بود، گفت: مسؤولیت یکی از دست های توپ خانه به من واگذار شده بود، یکی از معلمان مهندس مکانیک بود که او را به عنوان معاون خود انتخاب کرده بودم توانستیم از بین ده گروه انتخاب شویم.

 

کفاش در ادامه افزود: این شخص از معلمان پیش کسوت بود که در خدمت او در مدت دوازده روز مورد تعلیم قرار گرفتم، از بین ده دسته 8 دسته مرخص شدند و ما یکی از دو گروه موفقی بودیم که برای شرکت در عملیات انتخاب شدیم./818/203/ب3

ارسال نظرات