۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۴۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مقاومت مردم مظلوم یمن نشان از شکست قطعی عربستان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که عربستان در بعد سیاسی و نظامی به اهداف خود در منطقه نرسیده است و یک شکست و افتضاح سیاسی برای این کشور در پیش رو است، گفت: با مقاومت مردم مظلوم یمن، شکست عربستان قطعی است.
يمن تنها نمي ماند

حجت الاسلام احسان اصولی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که ظاهر شرایط جدید یمن نشان از تخفیف عربستان در تجاوز به یمن است، اما این واقعیت ماجرا نیست، گفت: شرایط جدید تحت تأثیر توافق ایران و 5+1 قرار گرفته است.

 

وی افزود: عربستان انتظار توافق بین ایران و 5+1 را نداشت، از این رو به دنبال جبران شکست های خود در بعد سیاسی و نظامی است.

 

حجت الاسلام اصولی با تأکید بر این که آل سعود نتوانست در یمن به اهداف خود برسد تا به قول خودشان یکی از مهره های ایران در منطقه را از صحنه خارج کند، گفت: عربستان به شکلی به دنبال خاتمه دادن تجاوز به یمن است تا بازنده تلقی نشود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، تقاضای رییس جمهور آمریکا و یا وساطت کشورهای غربی برای اتمام جنگ بین عربستان و یمن را امری خودساخته دانست و گفت: اصل حمله به یمن با تأیید آمریکایی ها صورت گرفت.

 

وی با بیان این که عربستان در بعد سیاسی و نظامی به اهداف خود در منطقه نرسید، از این رو در تلاش است تا حداقل از لحاظ سیاسی به موفقیت برسد، گفت: علی عبدالله صالح که زمینه به وجود آمدن شرایط فعلی یمن را با فرار خود به عربستان فراهم کرده، دم از خاتمه دادن به جنگ می زند و از طرفی منصور هادی در کشورهای مختلف به دنبال جلب حمایت برای بازگشت به حکومت است.

 

به گفته وی، عربستان به دنبال فراهم کردن زمینه برای فرار از شکست سیاسی در ماجرای یمن است تا در دولت بعدی یمن نفوذ داشته باشد.

 

حجت الاسلام اصولی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تأکید کرد که قطعا پوزه عربستانی ها به خاک مالیده خواهد شد، گفت: نتیجه فرمایشات رهبری کاملا مشهود است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که یک شکست و افتضاح سیاسی برای عربستان در پیش رو است، گفت: با مقاومت مردم مظلوم یمن، شکست عربستان قطعی است.

 

حجت الاسلام اصولی گفت: بعد از شکست عربستان شاهد امیدواری بیش از پیش دیگر ملت های مظلوم برای پیروزی در برابر تروریست و استکبار خواهیم بود./1307/302/ب2

ارسال نظرات