۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۴۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی:

بی تدبیری آل سعود حج امسال را به عزا تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم به آل سعود و دولت عربستان هشدار داد: بالاخره روزی مسلمانان جهان علیه شما شورش کرده و رژیمتان را از خانه خدا بیرون می‌کنند؛ کعبه خانه مسلمانان و خانه خدا است و باید به صورت دوره‌ای از سوی گروه‌های مختلف مسلمانان مدیریت شود.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته  در مسجد حضرت زینب کبری(س) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر اهمیت زنده نگاه داشتن جنگ‌های صدر اسلام و هشت سال دفاع مقدس عصر کنونی تأکید کرد.

 

امام جمعه شهرک پردیسان قم در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: مقارنت هفته دفاع مقدس با هفته نخست سال تحصیلی جدید، فرصتی برای آموزش و پرورش است تا یاد و خاطره شهدا و «ایام الله دفاع مقدس» را نزد دانش آموزان زنده نگاه دارد.

 

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در ادامه به فاجعه روز گذشته منا اشاره و بیان کرد: جای دارد خدای رحمان غاصبان مسجد الحرام را عذاب کند؛ این عده قاتل و غاصب، صلاحیت و شایستگی تولیت حرم خدا را ندارند.

 

وی حادثه دردناک منا را مرتبط با بازدید بی وقت و نامناسب شاهزاده عربستانی از این سرزمین دانست و ادامه داد: سوء مدیریت عربستان سعودی سبب کشته دادن تعدادی برابر با کشته شدگان شش ماه حمله به یمن شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی آل سعود را مصداق امروز آیه شریفه «وَمَا لَهُمْ أَلَّا یُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَهُمْ یَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَمَا کَانُوا أَوْلِیَاءَهُ ۚ إِنْ أَوْلِیَاؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ» دانست و گفت: راه ندادن یمنی‌ها به مسجد الحرام مصداق «یصدون عن مسجد الحرام» و بی تقوایی و بی لیاقتی آل سعود برای مدیریت مراسم حج مصداق بخش پایانی این آیه مبارکه است؛ آل سعود منتظر عذاب الهی باشند.

 

وی به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر ناراحتی ایشان و اعلام سه روز عزای عمومی اشاره و افزود: حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا نخستین سوء مدیریت و کشتار آل سعود نیست؛ تا کنون اتفاقات زیادی مثل آتش سوزی و تجمع بیش از حد در ایام حج رخ داده که همگی نشانی بر بی لیاقتی آل سعود است.

 

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: از زمانی که ملک سلمان و فرزندش عنان پادشاهی را گرفته‌اند، جنایاتی بی سابقه در طول دوران 100 ساله حاکمیت آل سعود  بر ریاض اتفاق افتاده است.

 

وی با تأکید بر این‌که عربستان سعودی باید مسؤولیت این فاجعه بزرگ را بپذیرد و به لوازم آن پایبند باشد، یادآور شد: ملک سلمان به دیدار تمامی مجروحان این حادثه رفته است و در این میان تنها نسبت به بازدید از ایرانیان سر باز زده است؛ او می‌گوید ما ایرانی‌ها را دعوت نکردیم! بله ما را حضرت ابراهیم دعوت کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی تأکید کرد: کعبه خانه مسلمانان و خانه خدا است و باید به صورت دوره‌ای از سوی گروه‌های مختلف مسلمانان مدیریت شود.

 

وی به آل سعود و دولت عربستان هشدار داد: بالاخره روزی مسلمانان جهان علیه شما شورش کرده و رژیمتان را از خانه خدا بیرون می‌کنند؛ مرگ آل سعودی که هزینه فروش میلیاردها بشکه نفت را به مصارف شخصی خود می‌رسانند، نزدیک است.

 

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد:‌ اگر تمامی مسلمانان دست به دست هم دهند، می‌توانند بیت الحرام را بهتر مدیریت کنند./997/پ201/ج

ارسال نظرات