۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۵۱۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عربستان صلاحیت خادمیت حرمین الهی را ندارد/ حرمین شریفین باید از طریق شورای اسلامی اداره شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: فاجعه دیروز در سرزمین منا، کام مسلمانان جهان را تلخ کرد و عدم صلاحیت عربستان برای کلید داری و خادمیت حرمین شریفین را ثابت کرد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن جنایت های آل سعود در حق مسلمین جهان و زائران حرم الهی، اظهار داشت: این مصیبت عظما و رحلت عده ای کثیر از حجاج بیت الله الحرام در رمی جمره را به همه خانواده های درگذشتگان و عموم مسلمین جهان تسلیت گفته و برای کسانی که به ملاقات الهی رفته اند را درجات عالیه را از درگاه الهی مسألت می کنیم.

 

وی ادامه داد: وقوع چنین حادثه تلخی در منا عدم کفایت و لیاقت عربستان را برای خادمیت و کلید داری خانه خدا ثابت کرد، بنابراین باید خادمیت این دو مکان مقدس به وسیله شورای اسلامی که اعضا آن متشکل از همه کشورهای اسلامی است اداره شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: کشوری که مشغول از بین بردن مسلمانان در سوریه، عراق، افغانستان و یمن است و مدام نیروهای تکفیری را تجهیز می کند، چگونه توان مدیریت برگزاری سالم و بدون خطر زیارت بیت الله الحرام را در عید قربان ندارد؟

 

وی افزود: کسانی که به جای خدمت خانه خدا و تأمین آسایش و امنیت حجاج، در جهان جنگ و خونریزی به راه انداخته اند باید از خادمیت حرمین شریفین اخراج شوند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به حضور پرشور 20 میلیون زائر اربعین امام حسین(ع) در کربلا اشاره و اضافه کرد: چگونه است که در عراق با حداقل امکانات و هزینه ها امکان مدیریت درست و سالم زوار 20 میلیونی وجود دارد، اما عربستان با همه ثروت و امکاناتی که در اختیار دارد عاجز از حفظ امنیت 3 میلیون زائر خانه خدا است؟

 

نسل جدید را با راه و رسم شهدا آشنا کنید

امام جمعه ارومیه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته بهانه ای است تا رشادت های انسان های پاکی که در کشور ما از شهدای صدر اسلام، امام حسین(ع) و یاران پاک ایشان درس ایثار و آزادگی گرفته بودند، یادآوری شود.

 

وی آشنا کردن جوانان و نسل های حاضر را با راه و رسم شهدای انقلاب و دفاع مقدس ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: کسانی که جان خود را دادند، آزادی و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، لذا مجروحین و معلولین دوران دفاع مقدس باید عزیز و گرامی شمرده شوند و راه شان ادامه یابد.

 

امام خامنه ای رهبری بی نظیر در جهان است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جانبازان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رهبر معظم ما در دنیای امروز هیچ نمونه و مانندی ندارد، کجای دنیا ما شاهد عشق و علاقه صمیمانه ملت ها و به ویژه جانبازان جنگی به رهبران خود هستیم؟

 

وی گفت: در روایتی از امام علی(ع) نقل شده است که ایشان مدام برادران خاص خود را یاد کرده و اشک می ریختند و می فرمودند که کجایند عمارها؟ کجایند کسانی که با خود عهد و پیمان بستند که در راه خدا کشته شوند؟ کجایند برادرهای من که دشمنان آنان را شهید کرده و سرهای شان را به روی نیزه می زنند؟

 

امام جمعه ارومیه در پایان اظهار کرد: شهدای کشور ما نمونه ای از این انسان های پاکی بودند که امام علی(ع) در فراق شان دلتنگی کرده و اشک می ریختند و پیش از رفتن به میدان به یاران خود وصیت می کردند که پیکر مرا بعد شهادت به عقب برنگردانید و اجازه دهید در گمنامی بمیرم.

 

گفتنی است، پس از اتمام نماز جمعه این هفته ارومیه مردم مؤمن و نمازگزار این شهر علیه جنایت های رژیم آل سعود شعار داده و قطع نامه ای بر ضد آنان قرائت کردند./936/202/ب2

ارسال نظرات