۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۷۰۳
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

آل سعود در جان باختن حجاج خانه الهی مسؤول است/ حادثه منا مسلمانان را غم‌زده کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به پیام رهبر انقلاب در محکومیت آل سعود، گفت: دولت عربستان مسؤول مرگ هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام است و باید مسؤولیت آن را بر عهده بگیرد و نسبت به لوازم عرفی و اسلامی آن پایبند باشد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ظهر امروز تجمع اعتراضی به جان باختن هزاران نفر حجاج خانه الهی با حضور طلاب و روحانیون شهرستان جلفا همراه با حضور مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در این مراسم جان باختن هزاران نفر از حجاج خانه الهی را در روز عید قربان و هنگام رمی جمرات را دردناک و بسیار فجیع عنوان کرد و افزود: این حادثه دل مسلمانان را غم زده کرد.

 

وی حادثه جان باختن حجاج را لکه ننگ دیکری بر پیشانی آل سعود دانست و اذعان داشت: کشته شدن هزاران حاجی در مراسم معنوی حج بسیار دردناک بود و این حادثه لکه ننگی بر پیشانی آل سعود و در انتهای لیست جنایات و بی شرمی های آل سعود قرار گرفت.


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی آل سعود را مسؤول فجایع بزرگی چون کشتار مردم بی دفاع و مظلوم یمن دانست و ابراز داشت: چنین دولت خون خوار و دست نشانده‌ای هیچگاه لیاقت خدمت به حرمین شریفین را نداشته و نخواهد داشت، آل سعود خائن به اسلام و حرمین شریفین است.


وی با محکومیت دولت آل سعود در حادثه اخیر و سهل انگاری آن، خاطرنشان کرد: دولت عربستان هیچ گاه لیاقت و توان مدیریت حج را نداشته است و اتفاقات بسیاری آن را ثابت کرده است، کشته شدن حاجیان در منا و سقوط جرثقیل بر سر حجاج دلیلی روشن بر این مدعا است.


حجت الاسلام انتظاری دولت آل سعود را بی کفایت عنوان کرد و افزود: عامل اصلی حادثه خونین روز عید قربان بی کفایتی، سوء مدیریت و بی مسؤولیتی دولت مردان آل سعود است، آل سعود باید مدیریت حج را در اختیار جهان اسلام قرار دهد.


وی با انتقاد از عملکرد آل سعود و وهابیت در تطهیر چهره مکه از آثار اهل بیت(ع) و نبی مکرم اسلام، اذعان داشت: امروز مسلمانان نیاز مند هوشیاری و عمل به موقع هستند، روحانیت و حوزه های علمیه باید در آشنا کردن مردم با جنایتها فرهنگی و انسانی آل سعود تلاش بیشتری داشته باشند.


امام جمعه جلفا با اشاره به پیام رهبر انقلاب در محکومیت آل سعود، تصریح کرد: دولت عربستان مسؤول مرگ هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام است و باید مسؤولیت آن را بر عهده بگیرد و نسبت به لوازم عرفی و اسلامی آن پایبند باشد./854/202/ب2

ارسال نظرات