۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۸۳۷
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

عربستان باید در برابر فاجعه منا پاسخ گو باشد/ عدم مدیریت و بی کفایتی عربستان موجب فاجعه منا شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که عربستان باید در برابر فاجعه اتفاق افتاده برای حجاج پاسخ گو باشد، گفت: عربستان باید عواملی را که در این واقعه کوتاهی کرده اند محاکمه و مجازات کند.
قربانگاه منا

حجت الاسلام محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به واقعه مصیبت‌بار منا، گفت: کسانی که سعی در عالی جلوه دادن این حادثه داشته و آن ها را یک اتفاق عنوان می کنند، یک فرار رو به جلو است.

 

وی عدم مدیریت و بی کفایتی را یکی از دلایل وقوع این فاجعه مصیبت بار منا عنوان و اظهار کرد: آل سعود قریب 80 سال است که بر عربستان حکومت می کند و این مراسم هر ساله و گاهی سنگین تر برگزار شده است همچنین هر ساله از 60 هزار نفر نیروی پلیس، خدمات و راهنما به سرزمین عرفات، مشعر و منا استفاده می شد در حالی که امسال این تعداد را به 20 هزار نفر کاهش داده اند و با مدیریت نامناسب و بی کفایتی این فاجعه را به بار آوردند.

 

سلطانی رقابت گروه های سیاسی و شاهزادگان عربستانی با یکدیگر بر سر قدرت را از دلایل دیگر حادثه منا دانست و افزود: در عربستان نظم و انسجام حکومت از هم پاشیده است و به نوعی تسویه حساب شاهزادگان و گروه های سیاسی با یکدیگر است و در این میان جان زائران بی گناه که فریضه واجب الهی را انجام می دهند، به خطر افتاده و کشته می شوند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادعای عادی جلوه دادن حوادث مکه برای حجاج امسال را ادعای بی پایه و اساس دانست و گفت: این یک کار فنی و تخصصی و مهندسی است و نظارت، پیگیری و دقت بالایی را می طلبد و کاری که با بی دقتی رخ می دهد نمی توان عادی جلوه داد.

 

وی افزود: چه ضرورتی دارد که اطراف خانه خدا برج سازی شود و یا می توانند در ایام حج آن ها را تعطیل کنند.

 

سلطانی با بیان این که عربستان باید در برابر این فاجعه ها پاسخ گو باشد، خاطرنشان کرد: باید عواملی را که در این واقعه کوتاهی کرده اند محاکمه و مجازات کند./1310/303/ب2

ارسال نظرات