۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۰۱۴

حرکت خیرین بخشایشی استان آذربایجان شرقی جهت احداث حوزه علمیه خواهران و برادران

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از همت و حرکت خداپسندانه خیرین شهر بخشایش جهت احداث دو حوزه علمیه در این شهر خبر داد.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: به دنبال حرکت خداپسندانه یکی از خیرین بخش زرنق که با اهدای 20 هزار مترمربع زمین خواستار احداث حوزه علمیه خواهران و برادران در این منطقه شده بود، خیرین شهر بخشایش نیز وارد میدان شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: پیش از این یکی از خیرین بخشایشی 10 هزار مترمربع زمین برای احداث حوزه علمیه برادران اهدا کرده بود که پس از حرکت خیر زرنقی، مردم مؤمن و متدین بخشایش نیز 10 هزار مترمربع زمین دیگر برای ساخت حوزه علمیه خواهران در این شهر اهدا کردند.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که هیأت امنایی متشکل از امام جمعه، مدیران حوزوی و خیرین جهت فراهم کردن ساز و کار لازم برای احداث مدارس علمیه خواهران و برادران در شهرهای زرنق و بخشایش فعال شده است، گفت: با توجه به صبغه دینی مردم این منطقه، پیش بینی می شود روند اجرای پروژه مدارس علمیه نیز به سرعت پیش رود.


مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همت و همدلی اهالی منطقه لازمه به ثمر رسیدن پروژه های حوزوی در زرنق و بخشایش است، گفت: خوشبختانه شهرداری بخشایش نیز متعهد شده تا ر بحث تأمین ماشین‌آلات سنگین و عملیات خاکبرداری، حمل مصالح، بتن‌ریزی و ... نهایت همکاری را با این خیر داشته باشد.


وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه در سراسر استان مورد توجه جدی ریاست عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: پیگیری در خصوص آغاز عملیات اجرایی احداث حوزه علمیه بزرگ ثامن‌الحجج(ع) تبریز نیز ادامه دارد.


حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) به عنوان بزرگترین مرکز علوم اسلامی در منطقه شمال غرب و با ظرفیت تحصیل سه تا چهار هزار طلبه در تبریز احداث می شود، با آغاز فعالیت این مرکز تحولی بزرگ در زمینه آموزش های علوم حوزوی در استان و به ویژه تبریز را شاهد خواهیم بود.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که استان با کمبود تعداد روحانی و مبلغ حوزوی رو به روست، افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای استان و برخی از مساجد فاقد روحانی هستند، این در حالیست که حضور روحانیت در مدارس دخترانه و پسرانه نیز کمرنگ است.


وی افزود: توسعه مدارس علمیه در سراسر استان و در نتیجه افزایش ظرفیت پذیرش طلبه، ضرورتی است که مورد عنایت و توجه جدی آیت الله شبستری بوده و تمامی پیگیری ها در این راستا انجام می شود، انتظار داریم مسؤولان نیز ضرورت و اهمیت امر را مورد توجه ویژه قرار دهند./935/302/ب2

ارسال نظرات