۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۰۶۹
شبکه الجزیره تأکید کرد؛

انتقاد ایران علیه عربستان وارد است

خبرگزاری رسا ـ الجزیره در گزارش خود از مکه گفت که مفتی عربستان برای کم کردن بار مسؤولیت این کشور گفته که این واقعه خارج از مدیریت انسانی است.
جان باختگان حادثه منا

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شبکه الجزیره انگلیسی درباره حادثه غمبار منا گزارش داد که مفتی اعظم عربستانی در توجیه سوء مدیریت مقامات مسؤول در این حادثه گفت که این حادثه خارج از کنترل منابع انسانی بوده است، این در حالی است که بسیاری از حاجیان این حادثه را در نتیجه مدیریت اشتباه و نیز بستن بعضی از راه های عبور می دانند.

 

گزارشگر الجزیره از مکه گزارش داد که شاه عربستان خواستار تحقیقات بیشتر در مورد حادثه و طرف دیگر خواستار برنامه ریزی برای ادامه مراسم حج شده است.

 

عمر صالح افزود: در مورد گفته های مفتی اعظم عربستان که گفته است حادثه خارج از کنترل منابع انسانی بوده است باید گفت که از طرفی ما مسلمانان به وجود شیطان و اهداف او معتقد هستیم و از طرف دیگر مفتی عربستان خواسته است هجمه انتقادات علیه مقامات عربستانی را اندکی کاهش دهد. انتقاداتی که از طرف مقامات ایران و سایر مقامات مذهبی علیه سعودی وارد بوده و خواستار تقسیم مدیریت بین همه کشورهای اسلامی است.

 

الجزیره در ادامه به صحبت های رییس جمهور ایران در سازمان ملل اشاره کرد که ضمن عرض تسلیت به بازماندگان خواستار انجام سریع تحقیقات در مورد حادثه شده است./847/ب901/د

ارسال نظرات