۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۱۷۱
نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج شهرری:

بی‌کفایتی آل سعود بر جهان اسلام ثابت شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج شهرری گفت: جهان اسلام باید اداره امور حج را از دست آل سعود خارج کند.
حجتي نيا

حجت الاسلام عزیز حجتی‌نیا نماینده ولی فقیه بسیج ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فاجعه منا گفت: با توجه به این که آل سعود برای دلخوشی دشمنان اسلام به یک انسان‌کش تبدیل شده است به هیچ وجه صلاحیت خادمی حرمین شریفین را ندارد.

 

وی با اشاره به بی‌کفایتی آل سعود افزود: در ماه حرام جنگ حرام است اما آل سعود در روز عید قربان مرتکب این گناه بزرگ شد این امر خود نشانه دیگری بر بی‌کفایتی آل سعود است.

 

نماینده ولی فقیه ناحیه بسیج شهرری ادامه داد: آل سعود باید مسؤولیت فاجعه منا را به عهده بگیرد، نظر عموم مردم مسلمان این است که حکومت آل سعود به عمد این کار را انجام داده است.

 

حجت الاسلام حجتی‌نیا ابراز داشت: آمدن وزیر دفاع عربستان در آن ساعت با آن همه تشکیلات و بستن درهای خروجی حجاج بدون اطلاع قبلی واضح است که با قصد و غرض بوده است.

 

وی با اشاره به این که حجاج هر ساله برای انجام عمل عبادی رمی جمرات از همان مسیرها عبور می‌کردند گفت: حجاج با درهای بسته مواجه شدند ازدحام جمعیت لحظه به لحظه بیشتر شد و سعودی‌ها با بی‌کفایتی خود در اداره امور این فاجعه عظیم را برای مسلمانان جهان به بار آوردند.

 

حجت الاسلام حجتی‌نیا اظهار داشت: امسال از نظر سیاسی سال خوبی برای حجاج نبود، امسال آل سعود به طرق مختلف زائران خانه خدا را به کشتن دادند، سقوط جرثقیل، فاجعه منا و آتش زدن چادرهای حجاج همه نشان از بی‌کفایتی آل سعود دارند.

 

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرری افزود: مسؤولان کشور در حال بررسی این حادثه دلخراش هستند اما با توجه به شواهد می‌توان گفت که سیاستی برای از بین بردن حجاج وجود داشته است.

 

وی بیان داشت: فاجعه منا به قدری دردناک بود که رهبر معظم انقلاب سه روز را عزای عمومی اعلام کردند.

 

حجت الاسلام حجتی‌نیا با اشاره به مسؤولیت جوامع و دول اسلامی نسبت به این گونه حوادث اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید حرمین شریفین را از چنگال آل سعود درآورند البته ائمه جمعه و تعدادی از کشورهای اسلامی نیز این پیشنهاد را داده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در بسیج شهرری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران  پیشنهاد اداره حج توسط کشورهای اسلامی را سی سال پیش از این داده بود، امروز بی‌کفایتی آل سعود برای جهان اسلام ثابت شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که امروز بی‌کفایتی آل سعود بر مسلمانان آشکار شده است، کشورهای اسلامی باید ستادی را تشکیل بدهند و تا اداره حج را از دست آل سعود خارج کنند./807/302/ب3

ارسال نظرات