۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۱۳۸۸
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آمادگی همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدا

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری از آمادگی کامل استان و فراهم‌ سازی همه زیرساخت‌ ها و زمینه ‌ها برای برگزاری با شکوه کنگره دو هزار و 400 شهید این استان خبر داد.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جلسه شورای اداری این استان، با تسلیت حادثه جانگداز منا به همه امت اسلام و مردم کشور ایران، از آمادگی کامل استان و فراهم‌ سازی همه زیرساخت‌ ها و زمینه ‌ها برای برگزاری با شکوه کنگره دو هزار و 400 شهید این استان خبر داد.

 

وی از چاپ و رونمایی 105 جلد کتاب همزمان با این کنگره بزرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتاب ‌ها خروجی برگزاری بیش از 2 هزار یادواره شهدای شهری و روستایی طی سال ‌های گذشته است.

 

محمدسلیمانی، جمع آوری 500 هزار سند از شهدای استان را یادآور شد و افزود: به اعتراف همه کارشناسان و برجستگان حوزه ایثار و شهادت اگر استان برای برای برگزاری این کنگره هیچ اقدامی هم انجام نداده باشد، جمع‌ آوری این تعداد اثر خود کاری بسیار بزرگ و ارزشمندی و ماندگاری است.

 

وی با تأکید بر این که برگزاری کنگره شهدای استان یک رویداد بزرگ فرهنگی است، گفت: افتتاحیه این کنگره در روز 15 مهرماه همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 71 با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه پاسداران در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره برگزاری بیش از دو هزار یادواره شهدا با عنوان به استقبال کنگره شهدا استان تصریح کرد: همدلی و همزبانی بسیار بالایی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در میان مسؤولان استان وجود دارد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه دستگاه ‌ها و مسؤولان نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌ تر کنگره شهدای استان مسؤول هستند، از کم ‌لطفی و بی ‌توجهی دستگاه ‌ها استان نسبت به گرامی ‌داشت هفته دفاع مقدس گلایه کرد و گفت: برنامه‌ ریزی و فضاسازی و گرامی ‌داشت هفته دفاع مقدس تنها بر عهده سپاه پاسداران نیست، بلکه تمام دستگاه‌ های اجرایی و ادارای نسبت به این هفته مسؤول هستند.

 

محمدسلیمانی افزود: در شرایطی که سپاه پیش از آغاز هفته دفاع مقدس با روابط عمومی ‌های ادارات جلسه همکاهنگی و آمادگی برای استقبال و گرامی ‌داشت را برگزار و مقرر شده روابط عمومی ‌ها نسبت به فضاسازی ورودی ‌های ادارات خود برنامه‌ ریزی لازم را داشته باشند، اما متأسفانه این مهم به نحو شایسته تحقق پیدا نکرد.

 

وی در پایان از دیدار اعضای کنگره شهدای استان با رهبر معظم انقلاب خبر داد و تأکید کرد: زمان برای فضاسازی و آمادگی استقبال از این کنگره بزرگ محدود است؛ بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و دِین خودمان را به استان و شهدا ادا کنیم./9457/203/ب2 

ارسال نظرات