۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۵۳۰
امام جمعه خرم آباد:

فرهنگ و اقتصاد از عوامل پیشرفت و انحطاط در کشورها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد فرهنگ و اقتصاد را از عوامل پیشرفت و انحطاط در کشورها دانست و گفت: باید در جهت حفظ و تقویت فرهنگ‌های اصیل برنامه ریزی و مدیریت صحیح صورت گیرد.
ديدار اساتيد، طلاب و روحانيان لرستان با نماينده ولي فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و اما‌م‌جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که انقلاب ما با نام فرهنگ شروع شد، گفت: باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که فرهنگ و اقتصاد از عوامل پیشرفت و انحطاط در کشورها است، تأکید کرد: باید هر جامعه‌ای به فرهنگ و اقتصاد توجه شود.

 

وی با بیان این که اگر آسیبی بخواهد متوجه نظام ما شود از ناحیه فرهنگ و اقتصاد است، تصریح کرد: دشمن در کنار تحریم اقتصادی به جنگ نرم هم می‌پردازد، باید در این زمینه هوشیار باشیم.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به نفوذ فرهنگی دشمن پس از توافق هسته ای افزود: باید بر فرهنگ اصیل خود توجه کنیم.

 

وی با تأکید بر تقویت فرهنگ‌های اصیل در استان لرستان خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل عزاداری حزن‌آور مردم لرستان که منشأ تأثیر در جامعه است باید تقویت شود.

 

عزاداری امام حسین(ع) عامل همدلی و همزبانی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اربعین حسینی را از مانورهای جهان تشیع بیان کرد و گفت: عزاداری امام حسین(ع) عامل همدلی و همزبانی است.

 

وی یادآور شد: باید آموزش لازم برای عزاداری ماه محرم در زمینه نحوه عبور، نحوه زیارت و نحوه برخوردها به مردم داده شود.

 

فرهنگ اربعین فرهنگ علم، دانش، پیشرفت و تعالی است

امام جمعه خرم آباد فرهنگ اربعین را فرهنگ علم، دانش، پیشرفت، تعالی و فرهنگ مبارزه با جهل و ظلم و ستم بیان کرد و خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و برنامه ریزی باید این فرهنگ زنده بماند.

 

وی با اشاره به این که ما در اربعین حسینی 20 میلیون زائر را مدیریت می‌کنیم، عنوان داشت: ناتوانی در مدیریت دو میلیون زائر از از نشانه‌های ضعف مدیریت آل‌ سعود است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به کمبود وجود مساجد روستایی بیان کرد: باید ساخت مساجد روستایی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

 

گفتنی است، در این نشست همایش غدیر به مناسبت جان‌باختن حجاج بیت‌الله الحرام، در استان لرستان لغو شد./9459/202/ب3

 

ارسال نظرات