۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۵۸۵

هراس صهیونیست‌ها از تغییر موازنه قدرت در جنگ سوریه

خبرگزاری رسا ـ بعد از اینکه روسیه شماری نیرو، جنگنده و موشک‌های دقیق زمین به هوا به سوریه وارد کرد، این مسئله رژیم صهیونیستی را به شدت از برهم خوردن موازنه قدرت در جنگ سوریه نگران کرده است.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه دوتن از مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی خود در سفری اعلام نشده وارد مسکو شد و با ولادیمیرپوتین رییس جمهور این کشور به گفت وگو پرداخت. با توجه به اینکه این سفر بلافاصله بعد از اقدامات جدید روسیه برای تقویت حضور نظامی خود در سوریه صورت گرفت از اینرو این  تصور در محافل خبری و سیاسی شکل گرفت که هدف اصلی این سفر گفت وگو و کسب اطمینان درباره آثار و پیامدهای رویکرد نظامی جدید روسیه در سوریه است و نتایج دیدارها نیز همین ذهنیت را تائید و تقویت کرد.

 

البته با وجود تلاش‌های تبلیغاتی رسانه‌های صهیونیستی برای ایجاد هجمه علیه تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه همراهی چندانی در رسانه‌های جهان اعم از غربی و عربی در این زمینه مشاهده نمی‌شود اما نکته‌ای که در غالب مطالب این رسانه‌ها مشاهده می‌شود اذعان به هراس و وحشتی است که رژیم صهیونیستی از عواقب تغییر موازنه نظامی به نفع ارتش و دولت سوریه و همپیمانان منطقه‌ای آن در سوریه دارد.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با انعکاس نگرانی حاکم بر جامعه رژیم صهیونیستی، نوشت: به نوشته مطبوعات اسرائیلی، شماری از مقامات نظامی اسرائیلی از آن بیم دارند که حضور هوایی روسیه در صورتی که تایید شود، ‌دامنه عمل هواپیماهای اسرائیلی را محدود کند. به نوشته روزنامه چپگرای هاآرتص، ‌دیدار نتانیاهو از مسکو « ظاهرا نشان دهنده بی‌اعتمادی به توان و خواست آمریکا برای محافظت از منافع امنیتی اسرائیل است.» بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است همچنین نهم نوامبر با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار کند.

 

این خبرگزاری در ادامه با بیان اینکه در این سفر ژنرال گادی آیزنکوت رییس ستاد مشترک ارتش و ژنرال هرتزل هالوی رییس دستگاه‌های اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را همراهی می‌کند که این مسئله در یک دیدار دیپلماتیک کم سابقه است؛ افزود :"دیدار هیئت اسرائیلی از مسکو درحالی انجام می‌شود که آمریکا از هفته‌ها پیش درباره تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه با هدف کمک به حکومت بشار اسد رییس جمهوری روسیه نگران است ."

 

خبرگزاری ای پی تی ان، نیز درباره چرایی هراس و نگرانی مسؤولان صهیونیستی نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این هراس دارد که سلاح های پیشرفته ای که سوریه و ایران در اختیار حزب الله لبنان قرار داده اند روزی بر ضد این رژیم به کار گرفته شود و سوریه تلاش کند جبهه جدیدی در بلندی های جولان ایجاد کند.

 

در همین حال شبکه خبری سی ان ان، آمریکا ماهیت نگرانی اسرائیل را از چند منظر دیگر نیز مورد بررسی قرار داد و افزود: مقامات آمریکایی به شبکه سی ان ان گفته‌اند که اکنون روسیه ذخایر تسلیحاتی بسیار قابل توجهی در سوریه دارد که شامل بیست و پنج فروند هواپیمای تاکتیکی و سه سیستم موشکی سطح به هوا می‌باشد. اسرائیل نگران است که  تسلیحات روسی بدست افراد  نااهل بیفتد./982/ب101/د

ارسال نظرات