۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۹۲۰۶۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

رسانه ها در ایجاد وقف های نوین سهیم شوند/ راه یابی 323 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند در ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف های نوین و قرآنی سهم چشمگیری داشته باشد.
نشست خبري مديرکل اوقاف و امو خيريه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در نشست خبری با اشاره به نبود موقوفه شاخص قرآنی در سطح استان، اظهار داشت: با توجه به جایگاه رسانه های جمعی در فرهنگ سازی، خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند در ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف های نوین  و قرآنی سهم چشمگیری داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: تا سال 88 سالانه فقط 200 وقف در سطح کشور به ثبت می رسید که با آسیب شناسی و تشکیل اتاق فکر که در آن بر لزوم تعامل و همکاری تنگاتنگ با رسانه ها تأکید شد، اداره تبلیغ و ترویج فرنگ وقف در امور فرهنگی دایر شد.

 

وی گفت: براساس اجرای ویژه برنامه های تبلیغ و ترویج فرهنگ همچون همایش وقف و رسانه، جشنواره وقف چشمه همیشه جاری و تشویق به تهیه آثار مکتوب، فیلم، انیمیشن، عکس و ... امروزه شاهد ثبت سالانه دو هزار و 500 وقف جدید در کشور هستیم.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: خبرنگاران می توانند با نگارش مقالات و تهیه اخبار در ایجاد وقف های جدید سهیم شده و از آثار و برکات وقف، صدقه جاریه بهره مند شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به همایش وقف و رسانه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش در حقیقت قدردانی و ارج نهادن به تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگارانی است که در راستای تبلیغ و ترویج این سنت حسنه قلم فرسایی می کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در همایش وقف و رسانه امسال ضمن تجلیل از تلاش رسانه های برتر حوزه وقف، صورت فعالیت های شاخص، آن رسانه برای قدردانی به سازمان اوقاف نیز معرفی خواهد شد.

 

راهیابی 323 نفر به مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه به تشریح فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف پرداخت و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآن در سطح کشور است که امسال نیز این افتخار را دارد که سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل را برگزار کند.

 

وی ادامه داد: همزمان با سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، بیستمین دوره مدیحه سرایی، هشتمین دوره اذان، هفتمین دوره ابتهال و دومین دوره مسابقات دعاخوانی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در 17 شهرستان استان برگزار شده است که 323 نفر به مرحله استانی راه یافته اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از مجموع متسابقین راه یافته به مرحله استانی 211 نفر آقایان و 112 نفر بانوان هستند که برای صعود به مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.

 

وی با بیان این که مسابقات از 16 تا 18 مهرماه سالجاری در ساالن اداره برق( آقایان) و شرکت مخابرات( بانوان) برگزار می شود، افزود: همزمان با سراسر کشور و برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، مرحله استانی مسابقات مفاهیم قرآن نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت از حمایت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و همکاری ادارات و ارگان هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه را در برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم یاری می کنند، قدردانی کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم باتعامل ادارات و ارگانهای مختلف و تلاش مجموعه همکاران اوقاف همچون سال‌های گذشته در بالاترین سطح به لحاظ کمی و کیفی برگزار شود.

 

فردا جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تسلیت جان باختن حجاج در فاجعه منا، گفت: این حادثه دردناک قلب مسلمین را به درد آورد و از شیرینی اعیاد بزرگ مسلمانان کاست.

 

وی به برگزاری «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه فردا همزمان با سراسر کشور در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: اقشار مردم همزمان با روز عید غدیر خم با در دست داشتن پرچم های علوی و دسته گل به صورت راهپیمایی و حرکت های نمادین برای شرکت در جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی عازم بقاع متبرکه می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد: امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم(ع) ارومیه، امامزادگان برگشاد و اسحاق سلماس، امامزادگان سید بهلول، سیدمحمد و بقعه شیخ نوایی خوی ، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، امامزاده تاج الدین علی و نظرگاه حضرت عباس میاندوآب از جمله بقاع متبرکه ای است که جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در آنجا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: قرائت فراز های منتخب از خطبه غدیر همراه با ترجمه توسط علماء و خطبا، شعرخوانی، تجلیل از خادمین سادات امامزادگان و بقاع متبرکه، جاری کردن عقد اخوت و قرائت میثاق نامه با امیرمؤمنان رنامه های جشن عید غدیر در بقاع متبرکه است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار برپایی ایستگاههای صلواتی پذیرایی و نمایشگاه های محصولات فرهنگی، ایستگاههای مشاوره وقف با حضور روحانیت و با محوریت نیات تبلیغ فرهنگ ولایی، تقویت فرهنگ تشیع و حوزه های علمیه و وقف های نوین دایر می شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: تأکید بر ضرورت وقف های جدید نوین و منطبق با نیاز های روز از دیگر مواردی است که سخنرانان و مشاوران وقف بر آن خواهند پرداخت./936/201/ب3

ارسال نظرات