۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۲۲۶۶
آیت الله نمازی:

فاجعه منا مصیبتی عظیم برای ملت ایران است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: جان باختن هزاران نفر از حجاج به ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران است که کمیته حققیت یاب با حضور کشورهای اسلامی از جمله ایران باید تشکیل شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به 18 ذی الحجه الحرام و عید غدیرگفت: غدیر و عیدالله اکبر و روز ابلاغ انتصاب علی ابن ابیطالب(ع) به منصب ولایت کبری الهیه از سوی خدا سبحان است.

 

وی افزود: فرمان نصب علی ابیطالب(ع) به منصب و جایگاه ولایت و رهبری بشریت و امت اسلام آسمانی است و  از سوی خدا ابلاغ شده است، لذا این فرمان یک فرمان آسمانی است که پیامبر حکم خدا را ابلاغ کرد و اینگونه نیست که پیامبراکرم(ص) امیرمومنان را به عنوان خلیفه نصب کرده باشد، نصب امام از اختیارات خدا است.

 

به گفته وی ،نصب امام کار خدا است و پیامبر باید از طرف خدا ماموریت پیدا کند، لذا نصب امام بشری نیست و آسمانی است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امام موسی ابن جعفر(ع) فرمود، ولایت علی ابن ابیطالب در همه کتاب های آسمانی ذکر شده است و خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده است مگر اینکه نبوت پیامبر اکرم و ولایت علی ابن ابیطالب به آنها اعلام و ابلاغ شده باشد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اینکه امام باقر(ع) فرمود، اسلام پنج ستون و پایه دارد که اسلام بر این پنج پایه و ستون استوار شده است گفت: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت پنج پایه و ستونی است که اسلام بر این پنج ستون استوار شده است.

 

وی افزود:یکی از شاگردان نزدیک امام صادق(ع) و امام باقر(ع) سؤوال کرد از این پنج ستونی که اسلام بر آن  استوار است کدامیک مهمتر و افضل تر هستند، امام باقر(ع)فرمود، مهمترین و افضل تر از این پنج ستون، ستون ولایت است چون ولایت کلید نماز است.

 

هجرت امام از نجف اشرف به پاریس یک روز تاریخی است

نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه با اشاره به فرارسیدن 13 مهر سالروز هجرت امام خمینی(ره) از نجف اشرف به پاریس، با تأکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی باید با تاریخ انقلاب اسلامی آشنا باشند گفت: بعد از فشار شاه به دولت عراق برای محدود کردن امام، امام خمینی(ره) نیز گفت، من در سرزمینی که نتوانم تکلیف الهی را انجام بدهم، در این سرزمین نمی مانم.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: برای امام ویزا گرفته شد تا به کویت برود اما با وجود صادر شدن ویزا وقتی به مرز کویت وارد شد کویتی ها اجاز ورود امام را ندادند و امام ناگزیر شد از بصره به بغداد برگشت، لذا با وجود اینکه برای امام سخت بود به یک کشور لائیک و غیر اسلامی برود و اقامت کند، اما به ناچار ویزای فرانسه را برای امام فراهم کردند و امام از بغداد به فرانسه هجرت کرد و این روز به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است.

 

آیت الله نمازی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با عده ای از فرماندهان و سرداران ارتش و نیروهای مسلح و سپاه و همچنین نیروهای مسلح در دانشکده دریایی نوشهر را مهم قلمداد کرد و افزود: جان باختن هزاران نفر از حجاج به ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران است که کمیته حققیت یاب با حضور کشورهای اسلامی از جمله ایران باید تشکیل شود.

 

وی افزود: معظم له به دولت عربستان متذکر شد، اندک بی احترامی به دهها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عدم انجام  وظایف عربستان برای انتقال اجساد مطهر زئران ایرانی، عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

 

آیت الله نمازی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار بار فرماندهان نیروهای مسلح در دانشکده دریایی نوشهر نیز خطاب به نیروی مسلح فرمود، برای مقابله با دشمن باید برنامه ریزی کرد و چنان اقتداری را فراهم کرد که دشمن نتواند فکر حمله و تجاوز به مرزهای ایران را در سر بپروراند چرا که  دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است، بنابراین بایدآماده بود چرا که ما دشمنان جدی داریم که  این دشمنی ها، با کوتاه آمدن تمام نمی شود./1307/پ201/ش

ارسال نظرات