۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۲۸۳
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

غدیر شناسنامه شیعه است/ رفع مشکلات جامعه بشری در گرو بهره گیری از فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، گفت: اگر شیعه می خواهد در جامعه شناسانده شود عنوان آن باید غدیری باشد.
رييس ستاد دهه غدير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در جشن ویژه عید غدیر در ساری با اشاره به این که حضور در مجالس دهه غدیر از الطاف خفیه حضرت حق است، گفت: دهه غدیر یک سنت غیر مترقبه و تحفه ای است که به جامعه شیعه ارزانی شده است.

 

وی با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، افزود: اگر شیعه می خواهد در جامعه شناسانده شود عنوان آن باید غدیری باشد.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مازندران سبق تشیع دارد، خاطرنشان کرد: مازندران در چهار قرن قبل شیق تشیع را قبول کرد و نخستین فرهنگ شکوفایی دهه غدیر را برای جامعه بشریت به ارمغان آورده است.

 

وی با بیان این که دهه غدیر تجلی همه حقایق علوی در بروز فردی و اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه این دهه بهره گیریم و همان طور که دهه عاشورا با حضور پر شور مردم امروز جهانی شده است در جهت جهانی شدن دهه غدیر نیز تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که دهه غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج) است.

 

وی با اشاره به ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر، گفت: در گردهمایی 120هزار نفری روز غدیر، عده ای به دنبال جریان سازی، تفرقه و فتنه بودند.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که  امروز دنیای ما دچار همان فتنه و آسیب است، افزود: در روز غدیر به امر خدا، پیغام خدا توسط پیامبر(ص) ابلاغ و  امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد، غدیر در ایجاد تعادل جهان نقش اثر گذار دارد و در فرهنگ غدیر استدلال و استنباط کامل درباره نحوه مناسب زندگی بشر بر روی زمین وجود دارد.

 

وی با اظهار این که تفکر فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: اگر فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه می‌شد بسیاری از مشکلات که در حال حاضر شاهد هستیم وجود نداشت.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که تجلی حقایق و واقعیت های دهه غدیر باید در اعمال، کردار و گفتار غدیریان باشد، ادامه داد: غدیر باید در جامعه بیشتر جلوه کند تا بشریت این نقطع نظرات وآیین پاک این ارزش وایده الهی و معنوی که برگرفته از فرامین و سنت پیامبران عالیقدر خاصه خاتم الانبیاء است را تأسی نمایند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که دهه غدیر فرصت مغتنمی است که هر عاقلی بیاندیشد و هر منصفی قبول کند و هر انسانی انس پیدا کند و هر موجودی به آن نتیجه برسد که در باره غدیر ظلم شده است، ادامه داد:  حقیقت غدیر در پس پرده غیبت نمی ماند و به مثل آفتابی است که آخرالامر جهان ظلمانی را به نورانیت تبدیل می کند و اشاعه فرهنگی الهی، نبوی، علوی و مهدوی است.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که دهه غدیر رمزی پر رمز است که باید انسانیت در سایه سار این حرکت عظیم قرار گیرد و مشمول الطاف خاصه حضرت حق شود، ادامه داد: دهه غدیر یعنی سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است.

 

وی افزود: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصل اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج)، ذهی سعادت آنهایی که خود را به این مشکات الهی نزدیک نموده و از انوار تابناک علوی بهره مند گردیده اند.

 

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه هر چقدر بر مسأله غدیر کار شود کم است، اظهار داشت: بشریت نیاز به غنای فکری و ایده ای دارد و برای رفع این نیاز ناگزیر است که تأسی از قرآن داشته باشد.

 

وی با بیان این که قرآن کریم در هر دوره ای پاسخگوی نیازهای بشری بوده و خواهد بود، گفت: قرآن دارای محکماتی است که عقول بشری به جز انبیا و اولیای الهی از درک حقایق آن ناتوان هستند و باید امام باشد تا به تبیین واقعیت های قرآن بپردازد، به همین دلیل است که نیاز به وجود امام است و پس از خاتمیت وجود امامت تا دامنه قیامت لازم است.  

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این که اهتمام به غدیر مهم تر و بالاتر از اهتمام به بعثت است، گفت: پیامبر (ص) از جانب خداوند مبعوث شد و اگر روز غدیر رسالت خود را ابلاغ نمی کرد، کار بعثت ناتمام می‌ماند. 

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با استفاده از جلوه های غدیر بتوانیم حقایق قرآن را بازگو کنیم که لازم است برای عملی کردن آن ابتدا خودمان عامل به آن باشیم؛ لازم است در فرد فرد جامعه، در حکومت و اقشار مختلف فرهنگ غدیر را زنده کنیم و آن وقت بر دیگر جوامع تأثیرگذاری داشته باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات