۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۲۸۸
آیت الله شبستری:

شعار ولایت مداری بدون عمل معنا و مفهوم ندارد/ جمهوری اسلامی در برخورد با آل سعود خویشتن‌دار بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر پیروی از رهبری صالح و تبعیت عملی از آن، گفت: تبعیت عملی از ولی فقیه لازم است و قدردانی و شکر نعمت رهبری صالح در حقیقت تبعیت در عمل است، شعار ولایت مداری بدون عمل معنا و مفهوم ندارد.
تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز  با تبریک عید ولایت و امامت، عید غدیر خم، گفت: وجود رهبری صالح را ضامن اجرای احکام دین اسلام و آیات قرآن کریم است.


وی  با تأکید بر پیروی از رهبری صالح و تبعیت عملی از آن، ابراز داشت: تبعیت عملی از ولی فقیه لازم است و قدردانی و شکر نعمت رهبری صالح در حقیقت تبعیت در عمل است، شعار ولایت مداری بدون عمل معنا و مفهوم ندارد.

 

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به آیه اکمال دین، تصریح کرد:  بسیار از شواهد و ادله وجود دارد که قابل کتمان نبوده و نشان می دهد مقصود در آیه اکمال دین روز عید غدیر غم و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، روز غدیر عامل یأس کفار از نابودی اسلام بود.


عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت عفاف حجاب بانوان، ابراز داشت: عمل شیعه علی بن ابی طالب(ع) نباید متضاد با ایشان باشد، وجود ابزار مبتذل ماهواره در منزل شیعه علی(ع) و بد حجابی در میان زنان شیعه قابل قبول نیست.


وی با اشاره به هف
ته ناجا، نیروی انتظاری را حافظ امنیت اجتماعی دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی زحمت فراوانی را برای تأمین امنیت اجتماعی داخل کشور می کشند، برای زحمت کشان نیروی انتظاری آرزوی موفقیت داریم.


امام جمعه تبریز با اشاره به فاجعه منا، ابراز داشت: سقوط جرثقیل، آتش سوزی چادر حجاج، فرو ریختن پل و کشتار مسلمانان در مراسم برائت از مسلمین حج از جمله حوادث حج و جان باختن حجاج در موسم حج ابراهیمی است.


وی با اشاره به کشار مردم یمن و جنایت آل سعود در یمن، خاطرنشان کرد: ارسال مأموران برای کشتار مردم یمن سبب ضعف مدیریتی مراسم منا و حج شد که نتیجه‌ای جزء کشته شدن حجاج و فاجعه بزرگ منا نداشت.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تدبیر درباره مسأله حج را مورد تأکید قرار داد و افزود: آل سعود درباره مسأله حج به برخی کشور ها حق السکوت داده‌اند، اعتراض به این مطلب تنها کافی نبوده بلکه باید در این مورد اقدام و تدبیر عملی صورت گیرد.


وی با اشاره به خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران در مورد فاجعه منا، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر برخورد با آل سعود باشد این مقابله شدید خواهد بود و آل سعود قادر به مقابله با ابعاد وسیع آن نخواهد بود، ایران اسلامی تاکنون خویشتن‌دار بوده است.


امام جمعه تبریز حضور و آمادگی ملت شریف و مردم آذربایجان را در پیروی از فرامین رهبری را مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: آمادگی مردم آذربایجان را در پیروی از فرامین رهبری و حضور در میدان های نبرد را به رهبر انقلاب خواهم رساند./854/201/ب2

ارسال نظرات