۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۹۲۳۱۸
آیت الله علما مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی مسببان فاجعه تلخ منا/ منش ظلم ستیزی امیرمؤمنان مورد توجه باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: تشکیل کمیته حقیقت یاب باید صورت گیرد تا مسببان فاجعه تلخ منا شناسایی شوند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم و هفته ناجا عنوان داشت: امام علی (ع) نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) بود و بسیاری از روایت اهل تسنن نیز بر این نزدیکی روابط و شخصیت عالی و متعالی امیرمؤمنان(ع) تأکید دارند.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به کمال گرایی انسان‌ها، ابراز داشت: امام علی (ع) با داشتن ویژگی هایی همچون زهد و تقوا و شکافنده علوم پیامبران به عنوان الگویی کامل برای مسلمانان قرار گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه امام علی (ع) را مظهر عبادت عاشقانه دانست و افزود: عبادات خالصانه و عاشقانه و خاشعانه را می توان در سراسر زندگی امیرالمؤمنان دید.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در تمام عمر به مدارا با دوستان و حتی دشمنان می پرداخت امام در هیچ شرایطی اهل سازش با ظالمان نبود، این منش ظلم ستیزی باید مورد توجه قرار گرفته و حکومت در کشور مبتنی بر عدم سازش با ظالمان قرار گیرد.

 

وی همچنین با تبریک به کارکنان نیروز انتظامی ابراز داشت: نیروی انتظامی کشور باید در مواقع نا امنی وارد میدان شده و امنیت کشور را تضمین کنند.

 

آیت الله علما در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تشکیل کمیته حقیقت یاب باید صورت گیرد تا مسببان فاجعه تلخ منا شناسایی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد عربستان در قبال پیکرهای مطهر قربانیان فاجعه منا عربستان را موظف به انجام وظایف خود کرد، عربستان با موذی گری سعی در کمرنگ ساختن نقش خود در حادثه منا داشت.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هیچ گونه قصور از جانب آل سعود را جایز ندانست و آن ها را از عکس العمل سخت و خشن ایران در صورت کوتاهی و اهمال آگاه کرد.


وی در پایان افزود: رهبر انقلاب ملاطفت و صبوری ایران را از نشانه های ادب و خوشتن داری اسلامی دانست و تأکید کرد دولت عربستان باید به وظایف خود در قبال حجاج ایرانی و پیکر مطهر جانباختگان و حفظ احترام آن ها عمل کند./857/202/ب2

ارسال نظرات