۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۲۳۹۴
مفسر قرآن کریم تأکید کرد؛

توجه جدی به بیان قالب قرآن و مبانی دینی سبب رفع شبهات خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مفسر قرآن کریم با تأکید بر تشکیل جلسات و منابر قرآنی، گفت: اگر امروز منبرها و محافل به سمت منابر قرآنی پیش برود و مردم معتقد بیشتر با قالب قرآنی و مبانی اعتقادی آشنا شوند، دیگر دشمنان نخواهند توانست در معارف دین شبهه افکنی کنند.
دکتر ابوالفضل بهرام پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، ابوالفضل بهرام‌پور مفسر قرآن کریم، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه فاطمیه نجف آباد، با تأکید بر نقش مؤثر طلاب در فرهنگ سازی جامعه گفت: شما طلاب به عنوان دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع)، در این دوران که شبهات اعتقادی از طرف دشمنان جوانان را آماج حملات خود قرار داده اند، سنگین ترین تکلیف را به عهده دارید.

 

وی با بیان سخنی از پیامبر اکرم(ص) که در روز قیامت از امت خود به خاطر کنار گذاشتن قرآن شکایت می کند، افزود: معارف قرآن دارای چنان ابعاد وسیعی است که در تمام زمان ها و برای هر دوره ای تازگی خودش را دارد و در این میان متأسفانه ما مسلمانان نسبت به این منبع وحی الهی کوتاهی کرده ایم.

 

بهرام‌پور درباره وظیفه طلاب در این عرصه بیان داشت: شما طلبه ها که در مکتب اهل بیت و معارف قرآن تربیت یافته اید، باید اولین وظیفه خودتان را تفسیر و آشنایی مردم جامعه با معارف قرآن باشد که نظر ائمه اطهار نیز همین بوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: محصول حوزه های علمیه باید زنان و مردان قرآن شناسی شود که به مردم قالب قرآنی دهند و آنها را قرآنی تربیت کنند و بیان معارف قرآن به صورت استفاده از خود آیات از مواردی است که بسیار کم در محافل بیان می شود و غالب مردم از مبانی اعتقادی دین اسلام به صورت قالب قرآنی آن اطلاعی ندارند.

 

بیان قالب قرآنی معارف دین باعث دوری از شبهات است

مفسر قرآن کریم با تأکید بر اهتمام جدی تر به تشکیل جلسات و منابر قرآنی گفت: نگاهی به سیره تربیت پیامبر اکرم(ص) نشان می دهد که آن حضرت نیز مبانی اعتقادی را براساس آیات قرآن به مردم یاد می دادند و اگر امروز منبرها و محافل به سمت منابر قرآنی پیش برود و مردم معتقد بیشتر با قالب قرآنی مبانی اعتقادی آشنا شوند، دیگر دشمنان نخواهند توانست در معارف دین شبهه افکنی کنند.

 

وی تدبر جدی تر در آیات قرآن را دیگر وظیفه یک طلبه بیان کرد و افزود: شما طلاب باید علاوه بر معارفی که در حوزه ها تحصیل می کنید، در زمینه قرآن تدبر بیشتری داشته باشید و آیات را برای خود حلاجی کنید تا بتوانید در مراسمات مختلف به خوبی برای عامه مردم بیان کنید.

 

بهرام‌پور در ادامه با بیان چند پرسش قرآنی، و تعارضاتی که در آیات قرآن وجود دارد، افزود: گاهی بیان این گونه سوالات در محافل و مراسمات مذهبی و پاسخ گویی قاطع و درست به آنها باعث محکم شدن اعتقادات خواهد شد و شما طلاب باید برای رسیدن به این مرحله چنان در تفاسیر مطالعه داشته باشید که به مقام قضاوت کردن برسید.

 

وی در پایان افزود: شما طلاب در جایگاهی قرار گرفته اید که کار پیغمبری یاد می دهید، و اگر واعظ و روحانی ما بتواند درست بالای منبر برود، دیگر جایی برای بروز شبهات دینی باقی نخواهد ماند و این وظیفه شما را بسیار مشکل خواهد کرد./1306/202/ب3

ارسال نظرات