۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۷۵۹
عضو ارشد حزب الله:

حادثه منا جنایتی از سوی آل‌سعود بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان سکوت جوامع بین المللی در قبال حملات عربستان به یمن را ذلت بار خواند و استمرار این حملات را به دلیل عدم واکنش سازمان‌های بین المللی دانست.
سيد هاشم صفي الدين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان موسسه های دخترانه منطقه جبل عامل، به نقش پررنگ عربستان در ایجاد مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای سیاست‌هایی که در بردارنده قتل و ویرانی در سوریه، عراق، یمن و لبنان است با پشتیبانی عربستان سعودی صورت می گیرد.


وی افزود: عدم انتخاب رییس جمهور در لبنان پس از گذشت این مدت طولانی ناشی از اعمال نفوذ عربستان و افراد داخلی وابسته به این رژیم است که در روند انتخاب آن مانع تراشی می کنند. عربستان می خواهد رییس جمهوری که حافظ منافع آن در لبنان است بر سر کار بیاید.


عضو ارشد حزب الله لبنان حادثه منا را یک جنایت از سوی سعودی‌ها توصیف کرد و گفت: ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای شناسایی مقصران اصلی این فاجعه بر کسی پوشیده نیست. رفتار توهین آمیز و کارشکنی مسؤولان سعودی پس از این حادثه بعد تازه ای در از جنایت در این مساله رقم زد.


این روحانی لبنان یبه جنایات آل سعود در یمن نیز اشاره و خاطر نشان کرد: جامعه جهانی  و سازمان‌های بین المللی در قبال حملات هوایی عربستان به مردم بی دفاع یمن سکوت کرده اند و عربستان نیز در سایه این سکوت ذلت بار به اقدامات تروریستی خود در این کشور مسلمان ادامه می دهد./1321/ب902/د

ارسال نظرات